به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، در توضیح این فروشگاه اینترنتی آمده است: سال هاست که نویسنده ها، مترجم ها و ناشر ها نسبت به فضای مجازی احساس ناامنی می کنند. فایل های پی دی اف یا نسخه های اسکن شده بی کیفیت کتاب ها در این فضا به طور رایگان منتشر می شوند و دانلود غیرقانونی شان موجب ناامیدی اهالی نشر می شود.

در بسیاری از کشورهای دنیا قانون کپی رایت تکیه گاه اهل نشر و کتاب است. در غیاب این قانون در ایران، سال هاست که نویسندگان، مترجمان و ناشر ان از انتشار آنلاین آثارشان منصرف شده و یا با دلواپسی به بازخوردهای فضای مجازی نگاه می کنند.

کمپین « نه به دانلود غیرقانونی کتاب» به همین دلیل و در حمایت از اهل کتاب و نشر راه اندازی شده است. طبق طرحی که اعلام شده است، علاقه مندان به پیوستن به این کمپین می توانند در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، با حضور در غرفه های فروشگاه اینترنتی کتاب فیدیبو، روبان های کمپین را تهیه کرده و با بستن آن ها به دست خود، به این کمپین بپوندند.

اینترنت رایگان، از خدماتی است که فیدیبو در محدوده غرفه های خود به اعضای این کمپین ارائه می کند. کارت تخفیف ۵۵ درصد خرید کتاب الکترونیکی نیز از دیگر خدمات این غرفه ها به اعضای کمپین نامبرده است.