به گزارش پارس به نقل از ایران، در آخرین اقدام اهالی فرهنگ و هنر، عوامل فیلم سینمایی « طبقه حساس» گرد هم آمدند تا به واسطه برگزاری اکران خیریه آخرین فیلم کمال تبریزی هزینه دیه سه جوان محکوم به اعدام را جمع آوری کنند. در این مراسم نهایتاً ۷۰۰ میلیون تومان جمع شد که در نوع خود اتفاق باارزشی است.

در این مراسم خیریه که در سینما عصر جدید برگزار شد، جدا از عوامل سازنده فیلم، تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون در کنار مردم حضور داشتند.

در ابتدای این گردهمایی احسان کرمی مجری برنامه در حالی که یک دستگاه کارتخوان الکترونیکی را به حاضران نشان می داد، گفت: « همان طور که در قرآن نیز آمده است قصاص حق است، اما نباید فراموش کنیم که این سه جوان درست در زمانی مرتکب قتل شدند که حتی به سن قانونی هم نرسیده بودند. » وی افزود: « تصویر غلطی در خصوص سوپر استارها وجود دارد که هنرمندان بسیار ثروتمند هستند، اما باید گفت که این طور نیست، با این حال مهناز افشار و مهتاب کرامتی با هم مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را پرداخت کرده اند. »

در ادامه این مراسم، رضا عطاران، بهاره رهنما و حبیب رضایی به روی صحنه آمدند. رهنما به عنوان سفیر انجمن حمایت از کودکان از برگزارکنندگان این مراسم تشکر کرد و گفت با دوستانش مبلغ ۱۱ میلیون تومان به این مراسم اهدا کرده اند. همچنین رضا عطاران و محمدرضا هدایتی در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان، دست اندرکاران طرح « طبقه حساس» ۲۰ میلیون تومان و پول فروش گیشه (مبلغ بیش از ۸ میلیون تومان) ، طرح سینمایی « شهر موش ها» مبلغ ۱۰ میلیون تومان، مصطفی انصاری ۱۰۰ میلیون تومان، الهه کولایی ۵۰۰ هزار تومان وهومن بهمنش ۵ میلیون تومان پرداخت کردند. همچنین بسیاری از حاضران در سینما با پرداخت مبالغ مختلف از طریق دستگاه کارتخوان در این امر انسانی شرکت کردند.

در بخش دیگری از این برنامه خسرو احمدی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون روی صحنه آمد و گفت: « زمانی که علی ضیاء گفت می خواهد ردیف به ردیف پول جمع کند من ترسیدم، چرا که من و تعداد بسیاری از افراد حاضر در این جمع در سطحی از وضعیت اقتصادی نیستیم که کمک های میلیونی کنیم، به همین دلیل خجالت کشیدم، اما بعد دیدم که نفس کار مهم است، مهم این است که کمک کنیم، مبلغ آن اصلاً مهم نیست. »

گفتنی است، در پایان این مراسم خیریه، در حالی که هنوز ۱۰۰ میلیون تومان برای نجات جان سه جوان کم آمده بود، ستارگان سینمای ایران در کنار صحنه قرار گرفتند تا عکس و یا امضای خود را به نفع نجات جان این سه جوان به فروش بگذارند.