محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه برگزار شد اظهار کرد: فرارسیدن نخستین سالگرد فاجعه کرمان که موجب قربانی شدن بیش از ۶۰ نفر از هموطنان در تشییع جنازه سردار سلیمانی شد و همچنین سالروز سانحه پرواز اکراین را که جان ۱۷۶ مسافر بی گناه این پرواز را گرفت تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: انتظار افکار عمومی از دستگاه‌های مسئول در این حوادث آن است که با انعکاس گرامیداشت و پیگیری ابعاد مختلف این دو حادثه از تلقی احساس بی تفاوتی در مسئولان نسبت به قربانیان این حوادث و بازماندگانشان جلوگیری کنند.

هاشمی تصریح کرد: در آستانه چهارمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی هستیم. او شخصیتی بود که در این شرایط سخت ، فقدان او بیشتر احساس می‌شود. مدیریت شهری برای این گرامیداشت بخصوص در مورد قربانیان سانحه پرواز اکراین که محل وقوع آن نیز در حومه تهران است، اعلام آمادگی می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر مسئولان مختلف کشور در قوای سه گانه و سایر دستگاهها، تقدم مصالح مردم و انقلاب را بر مواضع، منافع و سلیقه شخصی، که ایده اصلی آیت الله هاشمی بود اولویت دهند، بدون تردید بخش قابل توجهی از مشکلات امروز جامعه و گره‌های زندگی مردم گشوده می‌شود.

وی ادامه داد: وجود ایثار و فداکاری در رفتار و تصمیم گیری مسئولان موجب می‌شود که با پایان دادن به لجبازی و خود تحریمی و سنگ اندازی و تخریب یکدیگر، زمینه برای حل مشکلات جامعه فراهم شود.

هاشمی بیان کرد: شاید علت تداوم تخریب و هتاکی نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی، با وجود گذشت چهارسال از رحلت نیز همین نگرانی افراطی‌ها از گرایش جامعه به نگرش و تفکر هاشمی است که با تاکید بر میانه گرایی، افراط و تفریط را به زیان جامعه و برخلاف مصالح انقلاب و اسلام می‌داند.