محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری‌زاده اظهار داشت: اقدام شهید فخری‌زاده اگر چه برای تمامی ایرانیان وطن‌دوست دردآور است اما فرصتی برای ایجاد انسجام و همبستگی ملی است و نباید این فرصت را به خاطر مسائل جناحی و سیاسی قربانی کرد.

وی بیان داشت: این ترور هشتمین عملیات موصاد در یک دهه گذشته در خاک ایران است که طی آن 4 دانشمند و مدیر صنایع هسته‌ای، پدر صنایع موشکی و مغز متفکر صنایع دفاعی ایران را به شهادت رسانده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: این حجم از تروریسم دولتی در طول یک دهه علیه یک کشور از سوی رژیم صهیونیستی در تاریخ بین‌الملل کم سابقه است و مجامع بین‌المللی و مدعی قانون‌گرایی چاره‌ای جز محکوم کردن آن نخواهند داشت در غیر اینصورت جز  حامیان رسمی تروریسم محسوب خواهند شد.

هاشمی افزود: کسانی که در شرایط سخت کشور به تضعیف و تمسخر نهادها امنیتی و نظامی ایران می‌پردازند در سناریوی دشمنان ایران به ویژه عاملان و حامیان این ترور حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار افکار عمومی از نیروهای مسلح، دولت، مجلس و قوه قضائیه وحدت و انسجام در پیگیری حقوقی این مسأله و شناسایی و مسدود کردن مجاری نفوذ و عملیات موصاد در کشور است همچنین انتظار افکار عمومی مجازات عاملان ترور و پاسخ متقابل مطابق بر منافع ملی است.

رئیس شورای شهر تهران در پایان درباره وضعیت کرونا در پایتخت گفت:‌از مصوبه ستاد ملی کرونا برای تشدید محدودیت‌ها در هفته جاری استقبال می‌‌کنیم و انتظار می‌رود هرگونه تصمیم برای تداوم محدودیت‌ها پس از بررسی کارشناسی بازخوردها و نتایج اقدامات دو هفته اخیر باشد.