حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه می خواهیم به دنیا اثبات کنیم ایرانی ها با محیط زیست بیگانه نیستند، گفت: در شهرآورد پایتخت به همه نشان می دهیم که ایرانی ها دوستدار محیط زیست هستند و از همه فرصت‌ها برای نشان دادن این دوستی بهره می‌برند.

وی با اشاره به دو شعار «ورزشگاه بدون زباله زیباست» و «زباله نریزیم، نه در ورزشگاه نه در شهر»، گفت: نایلکس هایی با این دو شعار تهیه شده که موقع ورود علاقه مندان فوتبال در هر شش ورودی ورزشگاه این نایلکس ها در اختیار آنها قرار می گیرد تا همه زباله های خود را درون آن بریزند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: جدا از این، با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ، زمینه اطلاع رسانی و نصب بنر در دورتادور ورزشگاه (فضای تبلیغات فرهنگی متعلق به سازمان لیگ) را در اختیار داریم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: پیام های زیست محیطی از تابلو اصلی ورزشگاه قبل از آغاز بازی برای صد هزار تماشاگر احتمالی بازی به نمایش در می‌آید، ضمن اینکه بنرهایی تهیه شده که بین طبقات اول و دوم در معرض دید است.

جعفری در ادامه با اشاره به فراخوان عمومی برای حضور گروه های مردم نهاد تصریح کرد: سمن های زیست محیطی، گروه دانشجوی زامیاران و دیگر گروه های فعال در ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهری با کاورها و کلاه مخصوص در بیرون ورزشگاه حضور پیدا خواهند کرد و جدا از توضیحات لازم به تماشاگران دربی، به آن‌ها آموزش و راهنمایی‌های لازم را خواهند داد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۵ ایستگاه در بیرون ورزشگاه برای انتقال زباله ها تعبیه شده است، گفت: تماشاگران دربی موقع خروج زباله های خود را در این ایستگاهها قرار می دهند و بعد از بازی، ورزشگاه را با حداقل زباله تحویل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی متولی نظافت ورزشگاه آزادی است، افزود: تقاضای ما کمک به حفظ نظافت است. به تعبیر دیگر قبل از این به فکر جمع آوری زباله در ورزشگاه باشیم می خواهیم کمک کنیم زباله ریخته نشود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: ظروف پِت، تنقلات و پوست میوه و تخمه، بیشترین زباله های پس از بازی هستند که اتفاقا جزو زباله های آسیب رسان به محیط زیست هستند.

جعفری در پایان با تشکر از حمید استیلی گفت: با کمک او و هماهنگی هایی که با مدیران عامل دو تیم پایتخت و وزارت ورزش و فدراسیون داشتیم چنین ظرفیتی در اختیار ما قرار گرفت.