طرح "ممنوعیت تبلیغ کالاها،خدمات و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت در اماکن عمومی شهر تهران" مورد بررسی قرار گرفت.

رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در تشریح نظر کمیسیون اصلی بررسی کننده این طرح گفت: بر اساس قانون همه ساله فهرست اقدامات و کالاهای آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت و عضویت 3 وزارت خانه دیگر احصا و برای ممنوعیت تبلیغ به رسانه ها اعلام می شود.

وی با رد کردن این طرح توسط کمیسیون ادامه داد: با توجه به مشاهده برخی از سو مصرف ها در شهر تهران به رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد می شود طی نامه ای از وزیر بهداشت بخواهد تا نسخه ای از فهرست تهیه شده به کارگروه تائید محتوای تبلیغات محیطی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رعایت آن اعلام کند.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی کمیسیون نظارت شورای شهر تهران در این خصوص پیشنهاد داد تا ترکیبی از نظر دو کمیسیون به رای گذاشته شود.

عبدالحسین مختاباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با تصویب چنین طرحی عملا چندین شرکت از شهر حذف می شوند، گفت: شهرداری به دنبال درآمد پایدار است و با تصویب چنین طرحی، این سازمان نمی تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

محسن سرخو، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران تبدیل به مرکز مردم سرطانی و بیمار شده است، گفت: غذاهای فست فودی شهر را پر کرده است و نیت اعضای شورای شهر تهران از بیان چنین موضوعی حرکت در جهت سلامتی شهروندان بوده است.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت: براساس بررسی های انجام شده این طرح رد شده و بر اجرای قانون تاکید می شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای این موضوع نیازی به مصوبه نیست و قانون برنامه 5 ساله به عنوان شرط ضمن عقد قرار داد مورد تاکید قرار می گیرد.

در نهایت این موضوع به تائید اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.