به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز ،رحمت الله حافظی در پاسخ به این سوال که اقدام شرکت ساماندهی مشاغل در خصوص پلمپ دکه های روزنامه فروشی که سیگار به فروش می رسانند اظهار داشت:به طور کلی دکه های روزنامه فروشی فضاهای فرهنگی محسوب می شوند.در مجموعه ای که عضو خانواده فرهنگی کشور محسوب می شود،رفتارهای غیرفرهنگی و فروش مواد دخانی در این امکان صورت پذیرد.از همین رو اقدام مناسبی انجام شده است.
 
وی در ادامه افزود:موضوع نظارت بر عدم فروش سیگار در کیوسک های مطبوعاتی را می توان از مردم درخواست کرد.بسیاری از کارشناسان معتقدند که فرد سیگاری نبایستیبه دکه های روزنامه فروشی برای تهیه سیگار مراجعه کنند.لازم برای تهیه نیاز خود به سوپرهای مارکت مراجعه کنند.
 
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که عدم خرید مواد دخانی از دکه های مطبوعاتی نشان دهنده ارتقای سطح فرهنگی و فکری سطح جامعه می باشد خاطرنشان کرد:چنانچه معتقدیم که فروش سیگار در دکه های مطبوعاتی اقدامی غیر فرهنگی محسوب می شود،فرد سیگاری نبایستی از این اماکن فرهنگی سیگار خود را تهیه کند.
 
حافظی در ادامه تصریح داشت:چطور هیچ فردی به کتاب فروشی برای تهیه سیگار مراجعه نمی کند.این که برخی از افراد معتقدند که خرید سیگار از دکه های روزنامه فروشی به عرف تبدیل شده است،چنین نیست و می توان عرف جامعه را تغییر داد.زمانی که دکه های روزنامه فروشی مشاهده کنند که مشتری زیادی برای خرید سیگار ندارند،طبیعتا از فروش آن منصرف خواهند شد.البته لازم به ذکر است که به لحاظ قانونی در صورت مشاهده فروش مواد دخانی در این اماکن،برخورد شدید صورت خواهد گرفت.
 
به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران درباره پلمپ دکه های روزنامه فروشی در صورت مشاهده فروش سیگار اظهار داشت: ۱۲۰۰ دکه در شهر تهران داریم که پنجره فروش محصولات فرهنگی و مطبوعاتی هستند و عرضه و فروش مواد دخانی در آنها ممنوع و غیرقانونی است. البته صنف جراید کمی با این موضوع مخالفت کرده، اما شهرداری در مرحله اول برنامه‌های آموزشی را برای این ۱۲۰۰ مرکز قرار داد.