جلسه شورای شهرداران و معاونان شهرداری تهران صبح امروز به ریاست محمد باقر قالیباف در محل پروژه شهر آفتاب برگزار شد. شهردار تهران طی سخنانی در این جلسه با تاکید بر اینکه شهر آفتاب باید از جهت اوقات فراغت و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موضوع نیازمند همراهی خوب سازمان ها و شهرداران مناطق است؛ همچنین باید توجه داشت که اوج فعالیت های شهرآفتاب در فصل تابستان خواهد بود تا بتوانیم خدمات مناسبی را به شهروندان ارایه کنیم.

وی نقش حوزه حمل و نقل عمومی برای تامین دسترسی شهروندان به شهرآفتاب را بسیار موثر دانست و گفت: با افتتاح ایستگاه مترو شهرآفتاب سرویس پایداری به شهروندان ارایه خواهد شد و ضروری است سرفاصله حرکت قطارها در این ایستگاه نیز به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

قالیباف از پروژه شهر آفتاب در کنار حرم حضرت امام خمینی (ره) به عنوان پاتوق تفریحی، فرهنگی و اقتصادی شهر تهران یاد کرد و گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با همکاری مجموعه فروشگاه های زنجیره ای شهروند و اصناف باید بتوانند این خدمت رسانی را به شهروندان داشته باشند تا در کنار نمایشگاه هایی که بر اساس تقویم نمایشگاهی در محل شهر آفتاب برگزار می شود، بتوانیم خدمت رسانی به شهروندان را افزایش دهیم.

شهردار تهران همچنین در این نشست با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق، کنترل مسیر و تسهیل در تردد خودروها و همچنین نصب تابلوهای دقیق به منظور راهنمایی مناسب شهروندان در کنار ارایه خدمات مطلوب به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تاکید کرد.

تکمیل ایستگاه و ۵کیلومتر خط مترو شهر آفتاب

 قالیباف همچنین در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه شهرآفتاب طی سخنانی در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: یکی از دغدغه های جدی ما اتصال نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به خط یک مترو تهران و شبکه حمل و نقل ریلی بود که در این راستا هم اکنون کارهای ساختمانی، فنی و تکنیکی پنج کیلومتر خط مترو از ایستگاه شاهد تا شهرآفتاب به اتمام رسیده است.

وی ایستگاه مترو شهر آفتاب را بزرگترین ایستگاه مترو پایتخت معرفی کرد و گفت: به دلیل ظرفیت بالای جا به جایی مسافر در ساعات پیک، ایستگاه مترو شهر آفتاب در حدود سه برابر سایر ایستگاه های شهر تهران است که در هفته آینده به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گفته شهردار تهران در کنار خط مترو، سرویس های اتوبوس، تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی برای جا به ایی شهروندان برقرار خواهد بود و سایر خدمات مورد نیاز شهروندان نیز تامین شده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه افتتاح نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب همزمان با نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود،  گفت: افتتاح نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب و نمایشگاه کتاب در چهاردهم اردیبهشت خواهد بود و این نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت برای عموم مردم قابل استفاده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت محل فعلی نمایشگاه های بین المللی تهران، گفت: یکی از چالش های شهر تهران در دو دهه گذشته برگزاری نمایشگاه های مختلف در محل نمایشگاه بین المللی و ایجاد مشکلاتی در زمینه آلودگی هوا، ترافیک و اتلاف وقت مردم بود.

 قالیباف انتقال نمایشگاه بین المللی از شهر تهران یا یکی از مطالبه های مردم و رسانه ها در سال های گذشته دانست و گفت: بر اساس صحبتی که با هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران داشتیم، بعد از افتتاح نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب اجازه برقراری نمایشگاه در داخل شهر داده نمی شود و شهرآفتاب به محل نمایشگاه های شهر تهران تبدیل خواهد شد تا به این شکل معضل ترافیک سطح شهر و آلودگی هوا را کاهش دهیم.

شهردار تهران همچنین درباره سرنوشت نمایشگاه بین المللی تهران در اتوبان چمران نیز گفت: این فضا در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما قطعا برای استفاده نمایشگاه از آن استفاده نخواهد شد.