نرخ بلیت مترو و اتوبوس و کرایه های تاکسی تا تصمیم‌گیری نهایی شورا و فرمانداری تغییری نخواهد کرد.

مصوب افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی هنوز در هیچ بخشی ابلاغ نشده است و شهروندان تهرانی فردا ۱۴ فروردین با همان نرخ های سال ۹۴ از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده خواهند کرد.

 شورای شهر تهران در نیمه اسفند لایحه نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی را تصویب کرد. براساس تصمیم شورای شهر تهران نرخ کرایه های تاکسی ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین  با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیط ها برای مسافرت های کمتر از ۱۰ کیلومتر به میزان ۵۰ تومان، مسیر های بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر به میزان ۱۰۰ تومان و برای مسافرت های بالای ۲۰ کیلومتر به میزان ۱۵۰ تومان افزایش می یابد.

نرخ بلیط های تک سفره از ۶۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان، دو سفره از ۱۰۰۰ تومان به ۱۱۰۰ تومان و حومه ای نیز ۱۲۰۰ تومان تعیین شده است.

 بر این اساس مقرر شد کرایه اتوبوس ها در مسافت بین ۵ تا ۱۰ کیلومتر با ۵۰۰ ریال و از ۱۰ کیلومتر به بالا با ۱۰۰۰ ریال افزایش همراه باشد که این ارقام برای اتوبوس های عمومی است و در بخش  اتوبوس های خصوصی  افزایش ۱۵ درصدی مصوب شد.

 فرمانداری تهران در روزهای پایانی سال به این مصوبه اعتراض کرده و در نخستین جلسه شورای شهر تهران اعضای پارلمان محلی پایتخت دراین خصوص تعیین تکلیف می کنند.