به گزارش پارس به نقل از  مهر، کتاب راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهر با حضور علی اصغر محکی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری، عادل مزاری رییس کمسیون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه کلانشهرهای کشور  و جمعی از اساتید دانشگاهی و شورایاران رونمایی شد.

دکتر محکی در این مراسم رونمایی گفت: یکی از مشکلات ما در سازمانها این است که مدیران آن اندوخته دانشی بزرگی در ذهن دارند اما آن را مستندسازی و مکتوب نمی کنند تا قابل انتقال باشد.

وی افزود: بحث مدیریت دانش از طریق مستندسازی و ثبت آن صورت می گیرد.

مدیر کل مطالعات فرهنگی اجتماعی شهرداری درباره کتاب راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهر گفت: این کتاب اندوخته ۱۰ ساله مدیریت شهری در بحث حقوق شهروندی و مشارکت ها است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی با معرفی تازه‌های نشر

مونس کشاورز مدیر اجرایی کنگره حقوق و تکالیف شهروندی نیز گفت: هدف موسسه فرهنگی هنری نور دانش که مسئول برگزاری رونمایی کتاب ها است ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به سرانه پائین مطالعه در کشور گفت: در سالهای اخیر نیز با رواج فضای مجازی میزان مطالعه کمرنگ تر شده است به طوری که خرید از ناشران بسیار پائین است.

کشاورز تاکید کرد: البته یکی دیگر از دلایل این امر را باید در عدم معرفی مناسب کتاب جستجو کرد.

مدیراجرایی کنگره حقوق و تکالیف شهروندی افزود: متاسفانه خرید از انتشاراتی ها به حدی کاهش یافته که گاهی نمی توانند هزینه های خود را جبران کنند و همین امر انگیزه ادامه کار را از آنها می گیرد.

کشاورز ادامه داد: برگزاری چنین برنامه هایی و حضور اصحاب رسانه می تواند در معرفی بهتر کتاب به مخاطب تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

وی در خاتمه گفت: این کتاب در تمام شورایاری ها، سراهای محله و تمام معاونت های فرهنگی توزیع می شود و مخاطب آن تک تک شهروندان کشور هستند.