به گزارش پارس، اقبال شاکری در گفتگو با مهر در خصوص بودجه حوزه شهردار گفت: این بودجه صرف کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی می شود اما میزان کمک ها سقف دارد و تنها یک بار امکان کمک به افراد وجود دارد همچنین برای کمک به سازمان های خیریه و مردم نهاد نیز می توان از این بودجه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ماده ۱۶ و ۱۷ که در اختیار شهردار است بر اساس صرفه و صلاح شهردار هزینه می شود و شورا نمی تواند نحوه هزینه کرد آن را مشخص کند، گفت: لیست هزینه کرد این بودجه سالانه به رئیس شورای شهر ارائه می شود.

شاکری تاکید کرد: این اعتبارات معمولا مربوط به نهادهای خا رج از شهرداری است و زیرمجموعه شهرداری دارای ردیف بودجه هستند و اگر نهادی مانند شهریاران جوان خارج از مجموعه شهرداری به عنوان یک نهاد مردم نهاد ثبت شود می تواند مانند سایر نهادهای مردم نهاد در صورت صلاحدید شهردار از این کمک ها بهره گیرد. تصمیم هزینه کرد این بودجه با خود شهردار است.

تضاد در رقم بودجه غیر نقد شهرداری و درصد مصوب شده در شورا

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص افزایش بودجه غیرنقد شهرداری برخلاف انتقاداتی که پیش از این اعضای شورا نسبت به سقف این بودجه داشتند، ادامه داد: به نظر می آید استدلال هایی که سایر اعضای شورا برای افزایش سقف بودجه غیر نقد داشتند روی نظر منتقدان تاثیر گذاشته است اما تمام درآمدهای شهرداری چه نقد و غیر نقد در فرایند اجرا باید شفاف باشد. رقم اعلام شد در بودجه ۳۵ درصد غیر نقد و ۶۵ درصد نقد بود که با تصویب نسبت ۴۰ به ۶۰ باید مبلغ ذکر شده در لایحه بودجه نیز تغییر کند. به اعتقاد من نباید درصد ای ن بودجه به تصویب می رسید بلکه همان مبلغی که در لایحه بودجه آمده بود و نسبت آن ۳۵ به ۶۵ بود باید به تصویب می رسید و در حال حاضر باید این مبلغ در لایحه اصلاح شود.

احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری مغایر با برنامه ۵ ساله

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص احداث بیمارستان ویژه کارمندان شهرداری و مغایرت آن با ممنوعیت احداث آغاز پروژه های جدید در شهرداری گفت: اعضای شورا معتقد بودند احداث این بیمارستان به نفع پرسنل شهرداری است و انگیزه کاری آنها را بالا می برد اما این تصمیم با ماده ۱۱۴ برنامه ۵ ساله دوم مبنی بر عدم تصدی گیری شهرداری در پروژه های جدید مغایر است هر چند این تصمیم باید در صحن شورا نیز بررسی شود. به اعتقاد من فراهم کردن خدمات درمانی فراگیر بهتر از ساخت بیمارستان ویژه کارمندان شهرداری است.

۳۰ میلیارد اعتبار پیش بینی شده برای زمین های باقی مانده بوستان ولایت

شاکری در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعتبارات پیش بینی شده برای فاز دوم بوستان ولایت گفت: در لایحه بودحه سال ۹۵، ۳۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های این بوستان پیش بینی شده و تامین هزینه ساخت بیمارستان هسته ای بر عهده وزارت بهداشت است و شهرداری تنها کارگزاری آن را انجام می دهد.