به گزارش حوزه شهری پارس نیوز؛ عبدالحسین رحیمی در گفتگو با مهر با اشاره به برخی از اخبار در خصوص توزیع و فروش میوه های خارجی در میادین میوه و تره بار گفت: بیش از ۱۹۰ بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران وجود دارد که تمامی محصولاتی که در این بازارها عرضه می شود، به جز ۴ قلم که واردات رسمی دارند، تولیدات داخلی است و کالاهای وارداتی دیگری در این میادین توزیع نمی شود.

وی از موز، آناناس، نارگیل و در تابستان ها انبه، به عنوان کالاهای خارجی که مجاز هستند در میادین به فروش برسند، نام برد و گفت: این کالاها واردات رسمی دارند و به طور قانونی ثبت سفارش می شوند.

رحیمی با تاکید بر اینکه اگر یک بازار میوه و تره بار اقدام به فروش میوه های خارجی کند، مسئول آن سریعا اخراج و عزل خواهد شد، گفت: این موضوع در میادین میوه و تره بار امکان پذیر نیست زیرا کمیته نرخ گذاری که در این میادین فعالیت می کنند چنین کالاهایی را قیمت گذاری نخواهند کرد. در این کمیته نرخ گذاری نماینده وزارت جهاد کشاورزی، نماینده وزارت صنعت و معدن، نماینده شورای شهر تهران حاضر هستند و دبیری آن با سازمان میادین میوه و تره بار است و تمام کالاهای میادین در این کمیته نرخ گذاری می شوند بنابراین هیچ کالای قاچاقی به دلیل آنکه نرخ گذاری نمی شود عرضه نیز نخواهد شد.

رحیمی  تاکید کرد:  قاطعانه می گویم هیچ کالای قاچاقی را نمی توانید در بازارهای میوه و تره بار شهرداری پیدا کنید، زیرا به شدت نظارت می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و تره بار شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش با بیان اینکه امکان عرضه پنهانی این میوه ها در میادین میوه و تره بار وجود ندارد، تصریح کرد: این میوه ها به صورت انبوه در میادین عرضه می شود و عرضه محدود ندارند که بتوان پنهانی، زیرمیزی و ... به فروش برسند کسانی که این میوه ها را وارد می کنند چه مجاز و چه غیر مجاز باید از طریق کشتی باشد، کشتی هایی که مجهز به سردخانه هستند. این کشتی ها در بنادر لنگر می گیرند. بنابراین ردیابی اینکه این میوه ها از چه طریقی وارد کشور می شوند و دستگاه جوابگو نیز مشخص است. بنابراین دستگاههای نظارتی و پاسخگو به جای فرافکنی و انداختن این مشکل بر گردن دیگران مقابل این اتفاق بایستند.

وی گفت: این میوه های قاچاق خارجی در مغازه های میوه فروشی سطح شهر توزیع شده نه در بازارهای میوه و تره بار. همچنین به جز نرخ گذاری که یکی از ابزارهای نظارت ما است در خود میادین میوه و تره بار نیز غرفه ها نظارت می شوند. بنابراین با اطمینان می گویم هیچ نوع محصول خارجی به جز محصولات مجاز در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه نمی شود.