به گزارش حوزه شهری پارس نیوز به نقل از مهر، مسیح قائمی مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر بانک شهر در حاشیه هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در حال حاضر آخرین مراحل اجرایی را طی می‌کند و در مرحله اول قرار است تاکسی‌های خطی به این سیستم تجهیز شوند.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات شهروندان در استفاده از تاکسی، پول خرد است که با نصب این دستکاه بسیاری از این مشکلات مرتفع می‌شود.

قائمی افزود: با نصب این دستگاه بر روی تاکسی‌ها شهروندان می‌توانند با کارت‌هایی نظیر کارت مترو و اتوبوس، از تاکسی‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر ادامه داد: این طرح در برخی از نقاط شهر تتهران به صورت آزمایشی انجام شده و قرار است تا قبل از پایان سال، ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی مجهز به این سیستم پز شوند.

قائمی در ادامه بااشاره به زمان بحران گفت: ممکن است شهروندان و متقاضیان بویژه در شرایطی بحرانی به اسناد هویتی خود دسترسی نداشته باشند، به همین دلیل سیستم‌های بانک شهر با استفاده از خدمات احراز هویت مانند تشخیص چهره و اثر انگشت می‌توانند خدمات لازم از جمله دریافت وجه نقد و یا صدور کارت شناسایی موقت را دریافت کنند.

وی توضیح داد: هر شهروند ایرانی می‌تواند با مراجعه به شعب بانک شهر، و چهره نگاری و اثر انگشت نگاری از این خدمات بهره بگیرد، ضمن این که نیاز نیست حتما در این بانک حساب داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ کیوسک شهری که با مراجعه شهروندان به آنها قابلیت چهره نگاری و دریافت اثر انگشت آنها وجود دارد، می‌توانند انواع خدمات بانکی را در شرایط بحرانی به شهروندان ارائه کنند. در حقیقت بانک شهر با این اقدام شروع به ارائه خدمات بانکی به صورت ۲۴ ساعته کرده است که در تاب آوری شهرها نیز اقدام موثری خواهد بود.

قائمی با اشاره به امضای گواهینامه مشارکت در کمپین تاب آورسازی شهرها در سازمان ملل، افزود: آنها علاقه مند بودند که قرارداری با ما منعقد کنند تا این دانش فنی در کشورهای دیگر هم اجرایی شود.