به گزارش حوزه شهری پارس نیوز، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت وگو با تهران پرس؛ در خصوص افزایش تعداد خودکشی ها در متروی تهران در این چندماه اخیر اظهار داشت: بنده نیز از شنیدن خبر مرگ این شهروند که در متروی تهران اقدام به خودکشی کرده بود، اظهار تاسف می کنم.

وی در ادامه افزود: طی آماری که سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری به اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره میزان خودکشی ها در مترو اعلام کرد، در طی سال حدود 20 نفر بوده است. البته برای کاهش تعداد میزان خودکشی ها لازم است که مدیریت لازم صورت پذیرد که این امر شدنی است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که برای پیشگیری از افزایش تعداد خودکشی ها در متروی تهران، طرحی از سوی مدیریت شهری برای ایجاد درب های محافظ سکوهای ایستگاه های مترو اجرایی شود خاطرنشان کرد: این درب ها بایستی در تمامی ایستگاه ها و در طول واگن های مترو نصب شود که این طرح هزینه زیادی بر دوش مدیریت شهری قرار خواهد داد.

شاکری در ادامه تصریح داشت: البته قرار بر این شد که به طور آزمایشی این طرح در خط فرودگاه مهرآباد اجرایی شود. لازم به ذکر است که خط فرودگاه مهرآباد در ایام دهه فجر به صورت رسمی مورد بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: البته به دلیل آنکه اجرای طرح درب محافظ سکوهای ایستگاه های مترو هزینه زیادی برای مدیریت شهری تحمیل می شد، اعضای شورای شهر مخالفت خودشان را با اجرای این طرح اعلام کردند. البته اجرای طرح درب محافظ برای مترو، مزایای زیادی از جمله ایمنی و کاهش آلودگی صوتی به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تاکید داشت: البته برای کاهش میزان تلفات ناشی از خودکشی در ایستگاه های مترو، قرار بر این شد که شرکت بهره برداری مترو اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

شاکری گفت: چنانچه سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری اعلام کند که برای پیشگیری از افزایش تعداد خودکشی ها در متروی تهران، لازم است که طرح درب های محافظ اجرایی شود، قطعا اعضای شورای شهر با آن موافقت خواهند کرد.