به گزارش حوزه شهری پارس نیوز، شهرداری تهران باز هم آستین ها را بالا زده تا دستفروشان را در میدانهای مرکزی پایتخت ساماندهی کند. شهرداری به دستفروشان میدانهایی مانند هفت تیر، ولی عصر و انقلاب هشدار داده تا ساماندهی شوند و مجوز دستفروشی در جمعه بازار بگیرند.

این در حالی است که در ماه های گذشته، دستفروشان میدان هفت تیر تهران، عوامل رفع سد معبر شهرداری را که قصد داشتند از کار و کسب آنها جلوگیری کنند، کتک زده و زخمی کرده بودند.

اما باز هم اداره ساماندهی شهرداری منطقه 6 شهرداری تهران گفته در ادامه ساماندهی فعالیت دستفروشان در میدان های اصلی منطقه و رفع مشکلات ترافیکی و توجه به زیباسازی نمای بصری این معابر، اقدام به راه اندازی جمعه بازار کرده است.

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه با اشاره به این که میدان های هفتم تیر، انقلاب، ولی عصر(عج) و چهارراه ولی عصر(عج) جزو نقاط پرتردد عابران پیاده و تجمع دستفروشان هستند، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، جمعه بازاری در تقاطع بزرگراه شهید همت و خیابان شیخ بهایی، در میدان دانشجو تشکیل شده است تا دستفروشان به این روز بازار منتقل شوند.

سعید محسنی با اشاره به درخواست مکرر شورایاران و اهالی منطقه مبنی بر ساماندهی دستفروشان گفت: به همه شهرداری های نواحی 6 گانه ابلاغ شده که دستفروشان را روانه جمعه بازار کنند تا دیگر شاهد تجمع دستفروشان در اطراف میدان های یادشده و چهار راه ولی عصر (عج) و چهره زشتی که برای این نقاط پدید می آورند، نباشیم.

رئیس اداره ساماندهی منطقه 6 همچنین از همه دستفروشانی که مایل به فعالیت در جمعه بازار هستند خواست برای دریافت مجوز لازم به اداره ساماندهی شهرداری منطقه 6 مراجعه کنند.

انگار این بار شهرداری تهران باز هم قصد دست و پنجه نرم کردن با دستفروشانی را دارد که گفته می شود برای محل بساط کردن خود، سرقفلی کلانی قائلند و حتی بساطها، به صورت موروثی بین نسل های قدیم و جدید، دست به دست می شود.