به گزارش پارس، عظیم بابایی در نشست خبری با اشاره به پروژه‌های جدیدی که به زودی در منطقه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: منطقه ۶ یکی از مناطق مهم پایتخت است که میادین مهمی مانند فردوسی، انقلاب و هفت‌تیر در همین منطقه واقع است. جمعیت روز آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و جمعیت شب آن ۳۰۰ هزار نفر است.
 
وی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های جدید در منطقه، ۵۲ درصد به فضاهای فرهنگی و ورزشی افزوده خواهد شد، گفت: این منطقه دچار کمبود چنین فضاهایی است که در پروژه‌های جدید مجموعه شهربانو را پیش‌بینی کرده که یکی از بهترین و مجهزترین مجموعه‌های شهربانو است. همچنین به دلیل آنکه این منطقه، منطقه دانشجویی است، برای دانشجویان دختر مجموعه شهردخت را پیش‌بینی کرده‌ایم.
 
به گفته بابایی، مجموعه ورزشی جهان‌آرا، دو سرای محله، ۱۱ چمن مصنوعی، مرمت و بازسازی ۱۷هزار مترمربع فضای سبز در بوستان‌های لاله و ساعی، مرمت و بازسازی ۱۱ هزار مترمربع فضای سبز در منطقه ۶، بازسازی ۲۵ هزار مترمربع پیاده‌راه در منطقه، احداث حسینیه و نمازخانه و ساماندهی میدان هفت‌تیر و ایجاد چهار خط بی‌آرتی از دیگر پروژه‌های مهم این منطقه است.
 
شهردار منطقه ۶ با اشاره به کمبود آب در ایام تابستان، گفت: برای بوستان‌های منطقه، مخازن ذخیره را پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین برنامه ساماندهی و آرام‌سازی بلوار کشاورز را در دستور کار داریم.
 
وی با اشاره به امضای ۱۵ تفاهمنامه کاری با دانشگاه‌های این منطقه، گفت: برگزاری مراسم ازدواج آسان در راستای همین تفاهمنامه‌های علمی و فرهنگی بوده است. همچنین ایجاد خانه‌های مشاور امین از دیگر برنامه‌های این منطقه است.
 
به گفته بابایی، تجهیز این منطقه به سیستم مکانیزه اذان از دیگر برنامه‌های این منطقه است. همچنین ایجاد یک همراه‌سرا برای همراهان بیمار، از پروژه‌های این منطقه است.
 
شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه توجه به نخبگان منطقه از اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: تبدیل خانه اخوان ثالث به موزه یکی از پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
در ادامه این نشست بابایی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
او در خصوص ساماندهی درختان خیابان ولیعصر، گفت: سال گذشته ۲۰۰۰ درخت با بن ۱۲ سال در این راسته کاشته شد و هیچ درختی در این مدت تخریب نشده؛ مگر طوفانی که سال گذشته در پایتخت آمد و سبب تخریب برخی از درختان خیابان ولیعصر شد.
 
وی در خصوص مشکل جای پارک در منطقه گفت: یکی از مشکلات ما کمبود پارکینگ است که تلاش کرده‌ایم با ایجاد ساز و کارهای تشویقی، سرمایه‌گذاران را به حضور در این بخش تشویق کنیم. اما متاسفانه سرمایه‌گذاران با وجود آنکه تضمین برگشت سرمایه وجود دارد، تمایلی از خود نشان ندادند.
 
بابایی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص احتمال تبدیل پارکینگ بیهقی به قدمگاه مصلی تهران، گفت: پارکینگ بیهقی بخشی از مجموعه تپه‌های عباس‌آباد است که در حال مطالعه و برنامه‌ریزی برای آن هستند. احتمال دارد این پارکینگ به مکانی تفریحی یا خدماتی تبدیل شود، اما این فضا متعلق به اراضی عباس‌آباد است که مطالعات جداگانه‌ای برای ساماندهی آن دارند.
 
شهردار منطقه ۶ در خصوص چهار خط بی‌آرتی که قرار است در منطقه احداث شود، گفت: این خطوط مانند خطوط بی‌آرتی که در گذشته احداث شده، گاردریل ندارد و این خطوط شامل خط هفت‌تیر تا میدان صادقیه، خط ترمینال فجر تا خیابان کارگر، خط بهشتی تا مطهری، خط پارکینگ بیهقی تا فیاض‌بخش، خط میرزای شیرازی تا سپهبدقرنی می‌شود.
 
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش ساخت و ساز در منطقه ۶، گفت: ما سال گذشته ۴۰ درصد کاهش مجوز ساخت و ساز داشته‌ایم که امیدواریم امسال شرایط بهبود پیدا کند و رونق به ساخت و ساز بازگردد، زیرا ساخت و ساز سبب ایجاد ۲۰۰۰ شغل می‌شود و این نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.
 
بابایی در خصوص ساماندهی میادین منطقه، گفت: یکی از مشکلات ما، عبور کردن خطوط مترو از میادین است. به طور مثال ما منتظر تکمیل پروژه مترو در میدان ولیعصر (عج) هستیم تا ساماندهی آن را آغاز کنیم. همچنین نماد میدان انقلاب در کمیته‌ای در حال بررسی و مطالعه است و امیدواریم تا پایان سال این نماد نصب شود.
 
شهردار منطقه ۶ در خصوص وضعیت مسجد میدان آرژانتین که سال‌هاست به صورت نیمه کاره رها شده است، گفت: مسجد میدان آرژانتین ۹ سال پیش برای ساخت آن تفاهمنامه‌ای به امضا رسید اما فرد مشارکت‌کننده که خیر مسجدساز بود، اخیرا فوت کرده و در مذاکره‌ای که روز گذشته با وراث داشتیم، قرار شد این پروژه آغاز شود و امیدواریم مشکلات آن امسال حل شود. همچنین روز چهارشنبه ۷۴ پروژه فرهنگی – اجتماعی، عمرانی – ترافیکی و امور شهری شهرداری منطقه ۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.