به گزارش حوزه پارس نیوز، احمد دنیامالی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری به اندازه ای بودجه دارد که سیستم حمل و نقل عمومی تهران به خصوص ناوگان مترو را بدون حمایت های دولت به حد مطلوبیت مردم برساند اظهار داشت: این که برخی از رسانه ها اعلام کردند که شهرداری نیازی به حمایت های مالی دولت در حوزه حمل ونقل عمومی ندارد، درست و صحیح نیست.

وی در ادامه افزود: شهرداری به پول دولت در حوزه حمل ونقل عمومی به خصوص در حوزه مترو و تامین واگن نیازی جدی دارد. یکی از اهداف مهم برنامه دوم توسعه شبکه حمل ونقل عمومی به خصوص مترو است. هم اکنون که بنده با شما مصاحبه می کنم، بایستی سالانه حدود 30 کیلومتر مترو در تهران ساخته و به بهره برداری برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که آقای قالیباف در یکی از مراسم اعلام کرده بود که چنانچه دولت به صورت فاینانس به شهرداری کمک در حوزه حمل ونقل عمومی کند، به نظر به کمک دولت در این شرایط نیازی نخواهد بود خاطرنشان کرد: طبق تفاهم که بین دولت و شهرداری صورت گرفته شده است، چنانچه 2 میلیارد دلار به صورت فاینانس در اختیار شهرداری قرار داده شود، بسیاری از مشکلات ناوگان حمل ونقل عمومی به خصوص مترو قابل حل خواهد بود.

دنیامالی در ادامه تصریح داشت: سه طرح عمرانی از سوی شهرداری برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی به دولت ارائه شده است و قرار است که از این سه طرح، دو طرح عمرانی در جزء اولویت فاینانس چین قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر جلسات زیادی در وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی داشته‌ ایم اما هنوز در حال پیگیری انجام این کار هستیم و امیدواریم هر چه سریع ‌تر این بروکراسی  اداری به انتها برسد بنابراین اولین مطالبه ما از دولت بحث فاینانس‌هاست.