به گزارش پارس، رحمت‌اله حافظی در گفتگو با  مهر با بیان اینکه در سال‌های گذشته حسابرسی‌های شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری سه ساعته در صحن شورا بررسی می‌شد و با سلام و صلوات به اتمام می‌رسید، گفت: در پایان بررسی‌ها از شهرداری خواسته می‌شد که رویه خود را اصلاح کند؛ موضوعی که هیچ‌گاه اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه شورا در سال ۹۴ به یکی از وظایف مغفول مانده خود پرداخته و برای اولین بار با اصرار عده‌ای از اعضا، گزارش حسابرسی‌ها را به صورت مشروح بررسی می‌کند، گفت: شاید این نوع ورود به حسابرسی‌ها برای عده‌ای خوشایند نباشد اما بررسی این گزارشات باعث شفاف شدن مشکلات می‌شود که در رفع آنها موثرتر است.

حافظی در پاسخ به برخی از گلایه‌ها مبنی بر اینکه منتقدان به حسابرسی‌ شرکت‌های شهرداری سند ارائه کنند، گفت: مصادیق تخلف و اسناد ما متن گزارش حسابرسی‌هاست که موضوع جدیدی هم نیست و برخی از آنها در گزارش حسابرسی سنوات سال گذشته نیز وجود دارد. اسناد اصلی منتقدان، اصل گزارش حسابرسان شوراست.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص عاقبت گزارش حسابرسان شورا، گفت: سه راه‌حل قابل تصور است؛ نخست آنکه نتایج بررسی‌ها به شهرداری‌ها ابلاغ و درخواست شود فعالیت‌های انحرافی اصلاح شود، دوم انعکاس گزارشات به قوه قضاییه و سازمان بازرسی و سومین راه آن است که هر عضو که گمان می‌کند حقی از مردم ضایع شده، شخصاً به دادگاه شکایت کند.

وی در خصوص برخی از شایعاتی که در خصوص منتقدان گزارشات حسابرسی شهرداری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: اینها شیطنت‌هایی است که از طریق شبکه‌های مجازی انجام می‌شود و تاثیری نیز در پیگیری‌های اعضای شورا نخواهد گذاشت. اگر کسی از حافظی یا هر عضو دیگری از شورا سندی دارد که قابل پیگیری است، حتما از مراجع قضایی و حقوقی پیگیری کند و در خصوص حق مردم هیچ‌گونه اغماضی نداشته باشد؛ حتما اعضا در برابر تخلفات خود پاسخگو هستند اما ما اعتقاد داریم این نوع جوسازی‌ها و شیطنت‌ها نمی‌تواند مسیری که شورا در پیش گرفته را تغییر دهد.