به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد صارمی‌زاده در دومین همایش و نمایشگاه عمران شهری در بیست‌ودومین نشست معاونین فنی و عمرانی کلانشهرها که پیش از ظهر یکشنبه در مرکز همایش های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با بیان اینکه ما ابتدا باید شهر متعالی را در ذهنمان تصور کنیم و بر اساس این تصور نیازهای ساکنان را مشخص و پیوست های خدماتی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی را تهیه کنیم، اظهار داشت: ما اگر پلی احداث می کنیم یا بنایی می سازیم نباید تنها به رفع مشکلات مادی شهروندان فکر کنیم بلکه طراحان شهری ما باید به روح سازه ها نیز توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: بنای تخت جمشید با وجود آنکه به عهد باستان تعلق دارد، هنوز در راس بناهای تاریخی است زیر استانداردهای آن فراتر از استانداردهای زمان خودش بوده و حتی کسانی که مشکل حرکتی نیز دارند به راحتی می توانند از پله های این سازه بالا بروند.

مدیر دبیرخانه مرکزی نشست کلانشهرهای کشور با اشاره به احداث خیابان نواب توضیح داد: با وجود تلاش هایی که مجریان این پروژه کشیده اند، اما یکی از انتقاداتی که به اتوبان نواب وارد است، جدایی و گسستگی است که بین بافت محلی ایجاد کرده است و سبب ایجاد برخی از مشکلات انسانی در منطقه شده است.

صارمی‌زاده اضافه کرد: ما در طراحی اتوبان امام علی این مشکل را در نظر گرفتیم و هر جا مسائل انسانی و محلی مطرح بود، طراحی ها را تغییر دادیم. در اتوبان یادگار امام(ره) نیز به این جزئیات توجه داشته و در قسمت زیر بزرگراه حرکت سریع و در روی اتوبان همچنان زندگی جریان دارد.

وی گفت: چرا از مسکن مهر به عنوان زاغه نشینی یاد می شود، زیرا توجه به نیازهای انسانی شهروندان در آن دیده نشده است.

مدیر دبیرخانه مرکزی نشست کلانشهرهای کشور تاکید کرد: گاهی دیده می شود در کنار احداث پروژه های شهری فضاهای بی‌دفاع شهری ایجاد می شود که باید دقت کنیم ردی از این فضاها در پروژه ها نباشد زیرا ظاهر شهرها را نابسامان می کند.