به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در مورد اعمال جریمه ورود خودروها به محدوده طرح زوج و فرد و اخبار ضد و نقیضی که در این رابطه بر سر زبانها افتاده است، اظهار داشت: تاکنون تخلفات ورود به محدوده زوج و فرد از طریق دوربین‌های موجود در این معابر ثبت شد ولی به دلیل اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم، اعمال جریمه آن به تأخیر افتاده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: تخلفات انجام شده فقط به صورت ارشادی به رانندگان اطلاع داده شد و صدور جریمه برای آنها به وقوع نپیوست.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت تصریح کرد: برابر مقررات، از اول آبانماه تخلفات ورود به محدوده زوج و فرد اعمال شده و برای رانندگان متخلف، جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

سردار حسینی، جریمه ورود به محدوده زوج و فرد را 200 هزار ریال- 20 هزار تومان- عنوان و بیان داشت: این ممنوعیت تردد از ساعت 6:30 صبح تا 19 عصر در معابر تعریف شده اعمال خواهد شد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد معرفی معابر موجود در این طرح گفت: از شمال: بزرگراه شهید همت، از غرب: شهیدچمران، جنوب: بعثت و شرق: امام علی(ع) یک محدوده دایره‌وار را مشخص می‌کنند که ورود به این مناطق برای خودروهایی که شماره پلاک‌شان مغایر با روز تردد باشد، ممنوع خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد چگونگی تردد سرویس مدارس در محدوده زوج و فرد خاطرنشان کرد: رانندگانی که توانسته‌اند کارت صلاحیت بگیرند و برای خودروی خود برچسب سرویس مدارس دریافت کرده‌اند، می‌توانند در ساعات صبح و ظهر که برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان مشغول هستند، در این معابر تردد کنند و با توجه به اینکه شماره پلاکشان برای دوربین تعریف شده، از جریمه معاف خواهند شد.