به گزارش پارس نیوز، مرتضی طلایی در گفت وگو با تهران پرس، در خصوص آمادگی شهرداری تهران در مقابله با مواقع بحرانی به خصوص سیل و زلزله اظهار داشت: بنده در شب های بارانی در سطح خیابان های پایتخت حضور داشتم و متوجه ترافیک شدید در معابر عبوری تهران شدم.

وی در ادامه افزود: سوال اصلی این است که آیا ترافیک بوجود آمده در سطح معابر عبوری و بزرگراهی تهران، به دلیل آبگرفتگی معابر بوده است و یا کوتاهی سایر مسئولین در امر ایجاد ترافیک بوده است و یا خیر. البته تعاریف زیادی از آبگرفتگی وجود دارد که بایستی به آن توجه داشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بی‌رحمی با طبیعت به آرامی در حال فراهم کردن زمینه انقراض تمدنی در ایران می‌شود، این سوال را مطرح کرد که چه میزان زمین‌های حاصل‌خیز و روستاهای آباد با سیاست‌های غلط خالی از سکنه شده‌است و هجوم این جمعیت به شهرهای بزرگ چگونه به کاهش منابع آبی، توسعه نامتوازن و ساخت و سازهای ضعیف و غیرقانونی منجر شده است؟

طلایی در ادامه تصریح داشت: کلانشهر تهران در مواقع حوادث طبیعی و بحرانی شهری بی دفاع است. به عقیده بنده هیچ گونه آمادگی در مواقع بحرانی به مانند سیل و زلزله وجود ندارد و امکان این وجود دارد که خسارت های زیادی به اموال و جان شهروندان تهرانی وارد شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در کل کشور و به ویژه تهران دست زدن به اقدامات فوری و برنامه ریزی دراز مدت برای کنترل حوادث طبیعی ضروری است، به شورای شهر توصیه کرد که با تمام توان بر این مقوله پافشاری و نظارت کنند.