به گزارش پارس، حسین جعفری در این باره افزود: با توجه به شاخص های جمعیتی، روند روبه افزایش جمعیت و همچنین جمعیت شناور تهران و میزان سرانه تولیدی زباله برای هر شهروند 750 گرم، میزان زباله تولیدی می بایست بیش از میزان فعلی باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس سرانه تولید زباله هر شهروند تهرانی در روز، حدود 750 گرم است و این درحالی است که روزانه حدود هفت هزار تن زباله در سطح شهر تهران تولید می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، تولید زباله در سطح پایتخت نسبت به سال های قبل تفاوت چشمگیری نداشته است.

به گفته جعفری ، استقرار زباله سوزهای در سطح شهر تهران با کمک مشاوره های بین المللی به شهرداری تهران کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های سازمان مدیریت پسماند می توان به تقویت و گسترش تشکل های زیست محیطی با کمک بخش خصوصی اشاره کرد که با فعالیت خود بتوانند سطح مشارکت مردم را برای تولید پسماند بالا ببرند و در نهایت آموزش در سطح مدارس از دیگر برنامه هاست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از شهروندان خواست نسبت به کاهش تولید زباله، فشرده سازی، کم حجم سازی، کاهش رطوبت پسماند، قرار دادن زباله در کیسه در بسته، تخلیه زباله ها در مخازن در ساعات در نظر گرفته شده، تفکیک پسماند در منازل و همکاری با طرح تفکیک در مبدا و تحویل پسماند خشک به عوامل بازیافت توجه کنند.