به گزارش پارس نیوز؛ سید جعفر هاشمی تشکری در خصوص زمان و چگونگی اجرای طرح کاهش آلودگی هوا ملقب به LEZ اظهار داشت: طرح کاهش که برای کنترل آلودگی هوای کلانشهر تهران قرار بود از آبان ماه سال جاری اجرایی و عملیاتی شود.

وی در ادامه افزود: به دلیل آنکه طرح کاهش آلودگی هوا با سوالات و ابهامات زیادی برخوردار و سازمان ها ونهادهای زیادی در این طرح نقش ایفا می کنند، طرح کاهش آلودگی هوا با تاخیر اجرایی و عملیاتی شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه ترافیک و آلودگی هوا، اجرای طرح کاهش بسیار موثر و باعث حفظ سلامت کلانشهر تهران خواهد شد خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با وزارت کشور و راهور داشتیم، پیش بینی می کنیم در اوایل هفته جاری جلسه ای مجددا با مسئولین مربوطه در وزارت کشور برگزار کنیم و طرح کاهش آلودگی هوا ملقب به LEZ را قطعی و سریعا اجرایی کنیم.

هاشمی تشکری در ادامه تصریح داشت: اشکالاتی که پلیس راهور برای اجرای طرح کاهش آلودگی هوا وارد شده است، قطعا قابل رسیدگی و برطرف شدن است و امیدواریم که راهور نسبت به اجرای این طرح با شهرداری هم نظر باشد و شهرداری را در اجرای این طرح همیاری کند.

وی گفت: مرکز کلانشهر تهران را که نقطه اوج آلایندگی است به عنوان نقطه اصلی آلودگی هوا انتخاب کردیم و در گام اول خودروهای آلاینده به نقاطی می‌روند که بر هسته مرکزی اثر نگذارند. به نظر ما به تدریج مالکان هم به این نتیجه میرسند که خودروی کاربراتوری و فرسوده آنها سلامت خود، خانواده و شهروندان را به خطر می اندازد بنابراین آن را با یک خودروی انژکتوری معاوضه خواهند کرد.