به گزارش پارس به نقل از ایسنا رئیس شورای عالی ترافیک وزارت کشور از ارائه پیشنهاداتی مبنی بر بازنگری طرح فعلی زوج و فرد خبر داد.

خندان دل عصر امروز در حاشیه جلسه شورای عالی ترافیک که درساختمان وزارت کشور برگزار شد در تشریح جلسه دستورکار این شورا گفت: در دستور جلسه اول ، اثر بخشی طرح زوج و فرد در شهر تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های متعدد تهیه شده توسط کارشناسان مشخص شد که تردیدهای جدی در مورد اثربخش بودن طرح زوج و فرد فعلی وجود دارد که باید راهکارهایی برای بهبود این وضعیت ارائه شود.

وی با بیان اینکه پیش‌تر این جلسه پیشنهادات متعددی پیرامون موثر تر شدن طرح زوج و فرد ارائه شد گفت: این پیشنهادات در جلسات آتی مورد بحث قرار خواهد گرفت تا در پایان فصل تابستان طرح زوج و فرد تعیین تکلیف شود.

خنداندل همچنین با بیان اینکه یک دهه قبل طرح زوج و فرد با هدف کاهش آلودگی هوا در بخش هایی ازشهر تهران اجرایی شد گفت:‌15 درصد از شهر تهران تحت پوشش طرح زوج وفرد قرار گرفت و سرمایه گذاری های زیادی نیز توسط شهرداری تهران برای پوشش آن صرف شد اما آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که این طرح انتظارات مورد نظر ما را در مورد کاهش و یا حتی بهبود آلودگی هوا براورده نکرده است و تردیدی نیست که باید راه های اثربخش تری برای دستیافتن به اهداف پیدا کنیم و امیدواریم این راه حل ها تا پایان امسال مورد بررسی و نهایتا مورد تصویب قرار گیرد.

وی همچنین موضوع تشکیل کمیسیون ایمنی حمل و نقل شهری را یکی دیگر از دستورجلسات این شورای عالی عنوان کردو گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده با وجود اقدامات موثری که در راستای کاهش تلفات تصادفات در درون و بیرون شهر انجام شد اما کما کان حجم تلفات رانندگی در درون شهر قابل توجه است.

رئیس شورای عالی ترافیک با بیان اینکه شیب تلفات رانندگی کاهش یافته است، گفت :‌ در سال 93، 4 هزار و 500 نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان خود را ازدست داده اند و با اینکه میزان تلفات رانندگی نسبت به سالهای قبل کاهش چشم گیری یافته بود اما به نظر ما این رقم باز هم زیاد است و به همین دلیل پیشنهاد تشکیل کمیسیون ایمنی حمل و نقل درون شهری ارائه شد اما برخی از اعضا پیشنهادات دیگری در راستای بهبود این کمیسیون ارائه کردند و مقرر شد در جلسات بعدی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.