به گزارش پارس؛ ابوالفضل قناعتی در گفتگو با مهر با اشاره به حادثه سقوط یک جرثقیل برجی در خیابان خیام، گفت: پیمانکاران پروژه‌ها وظیفه دارند استانداردهای لازم را در خصوص تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌دهند، رعایت کنند و این تجهیزات به طور دوره‌ای کنترل شود.

وی ادامه داد: مهندس ناظر پروژه وظیفه دارد این کنترل‌های دوره‌ای را انجام دهد و در قراردادها تمامی این موارد و ضرر و زیان‌های ناشی از این نوع حوادث مشخص شده است.

قناعتی پیشنهاد کرد: میزان استفاده از جرثقیل‌های برجی در پروژه‌های مختلف ثبت شود تا مشخص شود هر کدام از این جرثقیل‌ها در چه زمانی، چه میزان فعالیت کرده‌اند زیرا برخی از این جرثقیل‌ها مدت‌ها نو و بلااستفاده می‌مانند، اما برخی دیگر از پروژه‌ای به پروژه دیگر می‌روند و متاسفانه به دلیل استفاده بالا و فشرده، فرسوده می‌شوند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته موضوع جرثقیل‌های برجی در کمیسیون عمران شورای شهر بررسی شد که پس از نظارت، حوادث ناشی از این جرثقیل‌ها به شدت کاهش پیدا کرد و طی دو سال گذشته تنها دو مورد حادثه داشتیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت تذکر تخلف ۱۹هزار متری در منطقه یک، گفت: نخستین نامه کتبی بدون پاسخ مانده و رئیس شورای شهر تهران برای دومین بار به شهرداری برای پاسخ به این تذکر مکاتبه کرده است.