به گزارش پارس نیوز؛ بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت درحال ‌حاضردرتهران تردد می‌کنند که استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تجاوزبه گذرگاه عابرپیاده،درصدرتخلفات آنها قراردارد. تخلفات این قشرنه تنها برای خودشان دردسرسازاست بلکه دربرخی اوقات،عابران پیاده ورانندگان نیزدچارمشکل می‌کند.

زمانی که در ترافیک گرفتار می شوید باید مواظب بود که راکبان موتورسیکلت ها بدون حادثه از کنار خودروی شما عبور کنند و یا زمانی که در پیاده روها در حال تردد هستید این هنجارشکنان بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از پیاده روها عبور می کنند. البته پلیس برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت ها به درون پیاده روها و خطوط بی آر تی طرح هایی اجرایی کرده است که کافی نبوده است.

با توجه به اینکه موتورسیکلت‌هامی توانند به راحتی ترافیک ومحدودیت‌های ترافیکی را دور بزنند،علاوه براستفاده‌های شخصی،تبدیل به یک وسیله نقلیه مسافرکشی درشهرتهران هم شده‌اند که مسافران را درکمترین زمان و با بیشترین خطربه مقصد می رسانند.این نوع وسایل نقلیه علی الرغم خطرات زیادی که برای راکبان خود دارد برای زود به مقصد رسیدن دست به هر کار می زنند که به عنوان یک هنجارشکن معرفی می شوند.

کافیه کمی ترافیک بشه انگار قانون فقط برای رانندگان ماشینهای است که پشت چراغ قرمز ایستادن ، موتورسوارها باجولان دادن از لابه لای خودروها خودشون را به پیاده روها میرسونن و باسرعت از میان عابران رد می شوند تا زودتربه مقصد برسن اما این همه عجله وقانون شکنی برای چیه !

آنطورکه سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده است،ضربه به سروشکستگی‌های متعدد،علت بیش از80 درصد مرگ و میر موتور سیکلت‌سواران است وشاید به همین دلیل باشد که به نظر می‌رسد بیشترین نظارت بر موتور سیکلت ‌سواران در سال‌های گذشته ،بر استفادهای نقش راز کلاه ایمنی متمرکز شده وفرهنگ استفاده ازکلاه کاسکت درمیان موتورسواران فراگیرترشده است.

به همین جهت شهرداری تهران طرحی را آماده کرده است که در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر تهران موتورسیکلت ها نیز به مانند وسایل نقلیه شخصی دارای محدودیت در ورود به محدوده طرح ترافیک خواهند شد و اجازه نخواهند داشت که با شیوه های رانندگی بی انضباطی خود به خصوص در منطقه بازار نا امنی را برای شهروندان مخصوصا پیاده روسوارها ایجاد کنند.

لازم است که پلیس راهور و همچنین نیروی انتظامی اقدامات به روز تری انجام دهند تا شاهد ورود موتورسیکلت سواران به محل پیاده رو عابران و همچنین خطوط بی آر تی نباشیم.