به گزارش پارس، سعید شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خط خبر درباره خبر افتتاح ایستگاه هوایی آتش نشانی که توسط قالیباف شهردار تهران اعلام شد، اظهارداشت: احداث ایستگاه هوایی آتش‌نشانی در شهر تهران در حد پیشنهاد و مطالعات آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: ایستگاه هوایی آتش‌نشانی برای شهر تهران یک ضرورت است که باید در اولویت قرار بگیرد و شهردار تهران نیز به این موضوع اهتمام دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از ارتقا تجهیزات و امکانات این سازمان خبرداد و گفت: با افزایش ایستگاه‌ها به ۱۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی زمان حضور در مواقع حوادث کاهش پیدا کرده است و این روند ادامه دارد.

شریف زاده افزود: قطعا ساخت ایستگاه‌های هوایی آتش‌نشانی در پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث تأثیر گذار است و تأثیر بسزایی در امنیت شهر تهران دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: جانمایی ساخت این ایستگاه هوایی هنوز مشخص نشده است ولی قطعا در چند نقطه از شهر تهران باید ایستگاه هوایی شهر تهران ساخته شود.

پیش از این شهردار تهران به موضوع آتش نشانی هوایی و ضرورت راه اندازی چنین ایستگاه‌هایی در تهران نیز اشاره و افزوده بود که شهر تهران نیازمند آتش نشانی هوایی است که البته تجهیزات آن باید تامین شده و نسبت به تکمیل و پیشبرد آن اقدام شود.

قالیباف با بیان اینکه این موضوع نیاز به کار کارشناسی و مطالعاتی دارد، گفته بود که پس از اتمام این مرحله مطالعاتی لایحه آن برای تصویب به شورای شهر ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن و حضور نیروهای آتش نشانی در صحنه حوادث کاهش یافته است، ادامه داده بود که در حوزه آموزش نیروی انسانی و همینطور ارتباطات باید توجه بیشتری داشته باشیم گاهی ممکن است اشتباهات سهوی در مأموریت‌ها خساراتی را بر جای بگذارد که ما باید آن را به حداقل ممکن برسانیم.