به گزارش پارس، محسن پیرهادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه یکی از  مشکلات نظارت در شهر، نظارت در حین اجرای پروژه های شهری است، گفت: بیشتر حوزه نظارت اعضای شورا در حال حاضر محدود به گزارشات حسابرسی است که بعد از اقدامات شهرداری تهیه و به شورا ارائه می شود.

وی ادامه داد: این گزارشات مربوط به آینده شورا در جهت اصلاح روش هاست اما باید برنامه ریزی انجام شود که در زمان اجرا نیز امکان نظارت وجود داشته باشد یعنی برنامه ریزی درست قبل از اجرای پروژه ها، نظارت در زمان اجرا با بررسی گزارشات حسابرسی اصلاح امور در آینده اما متاسفانه در حال حاضر فرایند اجرایمان دچار نقص است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید روش های اجرایی تغییر کند تا امکان نظارت آنلاین بر روی آنها وجود داشته باشد، گفت: شورای شهر تهران به عنوان دستگاه سیاستگذار می تواند به این موضوع ورود کند.

پیرهادی با ییان اینکه باید قبح تخلفات در شهرداری بالا برود، تاکید کرد: باید با متخلفان در حوزه شهری برخورد قاطع شود.

وی، گرفتن اطلاعات از شهرداری را یکی دیگر از عواملی دانست که موجب ضعف نظارتی در شورا می شود و ادامه داد: متاسفانه اطلاعات مجری با ناظر هم عرض نیست و شهرداری اطلاعات مورد نیاز ما را در اختیارمان قرار نمی دهد. سامانه های کارشناسی و علمی خوبی در شهرداری درست شده اما باید این سامانه ها با بالاترین حد دسترسی در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد.

پیرهادی با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر در شهرداری در حال فعالیت هستند و یک کمیته نظارت با سه کارشناس امکان نظارت بر این جمعیت را ندارد، گفت: باید از طریق سامانه ها دسترسی، سطح اطلاعات را بالا ببریم.