به گزارش پارس؛ پرویز سروری در جریان یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر جلوگیری از ریخت و پاش در شهرداری تهران طی دیدار ایشان با مدیریت شهری اظهار کرد: با این وجود شاهد برخی اقدامات پرهزینه و کم فایده، بلکه حتی بی‌فایده در شهرداری تهران هستیم که از آن نمونه می‌توان به سفرهای خارجی مدیران شهری اشاره کرد.

وی افزود: اگر به اینستاگرام سری بزنید خواهید دید مملو از تصاویری است که مدیران شهرداری در شهرهای مختلف دنیا در حال انتقال تجربه هستند. شهردار تهران نیز شخصاً این موضوع را به عنوان دغدغه مطرح کرده‌اند اما این کافی نیست بلکه باید با این موضوع برخورد شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با وجود فضای مجازی در عصر اطلاعات الزاماً نیازی به سفر خارجی برای انتقال تجربیات نیست، گفت: می‌توان تا 80 درصد تجربیات را به بهره گیری از امکانات جدید کسب کرد اما متأسفانه سفرهای متعدد از جیب مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این سفرها به ابزاری برای تشویق مدیران شهری تبدیل شده است گفت: این مشکل در مجلس شورای اسلامی نیز وجود داشت که تاکنون قدری کنترل شده‌اند.

سروری از شهردار تهران تقاضا کرد: سفرهای خارجی مدیران شهری را کنترل کند چرا که شاید تنها 10 تا 15 درصد مفید واقع شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این رابطه توضیح داد: برای کنترل سفرهای خارجی مقرر شده صدور مجوز با امضای شخص قالیباف صورت گیرد و حق مدیریت‌هایی که به دلار و روزانه محاسبه می شود نیز هم اکنون در همه وزارتخانه‌ها پرداخت می‌شود اما شهرداری پرداخت آن را متوقف کرده است.

هرچند امانی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران برای پاسخ به این موضوع تقاضای وقت کرد اما چمران با این درخواست موافقت نکرد و گفت: تذکر نمایندگان مردم با علم به توضیحاتی است که شما قرار است مطرح کنید. اما بهتر است وقت این جلسه بیش از این به تذکرات نگذرد و وارد بررسی دستور جلسه شویم.