به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز، فاطمه دانشور در یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در طرح سوالی خطاب به شهردار تهران گفت: قالیباف در روزهای اخیر آماری از تعداد افرادی که به نان شب محتاج هستند، ارائه کرد و گفت: 200 هزار نفر در شهر تهران به نان شب خود محتاجند که با شناسایی 600 هزار اغنیا قصد دارد به آنها کمک کند.
 
وی افزود: سوال بنده این است که منبع این آمار کجاست، چرا که سازمان رفاه و خدمات شهری شهرداری تهران نیز چنین آماری ندارد. علاوه بر این احتیاج به نان شب اصطلاحی علمی نیست.
 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات خود گفت: در حال حاضر 2 سال است که به شورای شهر تهران راه یافته‌ام، در این مدت بارها درخواست کرده‌ام که آمار کودکان کار و خیابان را در اختیارم قرار دهند. وقتی نمی‌توانیم آمار به روزی از کودکان کار و خیابان داشته باشیم، نمی‌توانیم اینقدر راحت درباره 200 هزار نفری که به نان شب محتاج هستند، سخن بگوییم.
 
دانشور افزود: این اقدام شهرداری مشابه طرح هبه است که آن زمان با هدف دریافت کالاهایی از اغنیا و ارائه آن به فقرا راه‌اندازی شد اما ناکارآمد بود. بنده در طول هفته به 2 NGO سر می‌زنم  اما آنها حتی یک مداد هم در راستای طرح هبه دریافت نکرده‌اند. بنابراین باید صحبت‌ها بنای درستی داشته باشد. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی مقابله با کار کودک اشاره کرد و گفت: سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران به این مناسبت اقدام به کارهای نمایشی با حضور 3 هزار کودک کار کرد. به دلیل حساسیتی که در سال جاری به دلیل برگزاری انتخابات با آن روبه‌رو هستیم تقاضا دارم از انجام کارهای نمایشی پرهیز کنیم و اقدامات‌مان براساس مصوبات شورای شهر تهران باشد.
 
وی افزود: شهرداری، دولت و مجلس در حوزه ساماندهی کودکان کار رفوزه هستند و تنها چیزی که دلمان را خوش کرد، سخنان مقام معظم رهبری مربوط به امکان مدرسه رفتن کودکان افغانی بود. بین رفوزه‌ها نمره شهرداری 9 و نمره دولت 4 است. 
 
دانشور در پایان از چمران رئیس شورای شهر تهران خواستار شد رئیس کمیته امداد را برای حضور جلسه علنی شورا و ارائه گزارش درباره فقر مطلق دعوت کند.
 
وی همچنین به سخنان هفته گذتشه درباره اعلام حکم قضایی در خصوص مشخص شدن مقصر حادثه خیابان جمهوری اشاره کرد و گفت: بنده هفته گذشته دیداری با خانواده‌های قربانی این حادثه داشتم؛ بنده به دلیل اینکه یکی از آنها دارای فرزند معلول است از همان سال گذشته همراهشان بوده‌ام.
 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: براساس نظریه‌ای که هیئت منتخب دادگستری ارائه کرده بود علت آتش‌سوزی عدم رعایت نکات ایمنی توسط کارگاه و علت فوت آن دو خانم سقوط بوده است. همچنین شرکت سازنده خودروی بالابر نیز مهارت نداشتن راننده را علت درست کار کردن نکردن خودرو اعلام کرده چرا که این دستگاه بعد از حادثه خیابان جمهوری به درستی کار کرده است البته این نظرات متعلق به کارشناسان قضایی است و هنوز حکم صادر نشده است.