به گزارش پارس به نقل از شهرنوشت، علی محمد مختاری با اشاره به اینکه بررسی تخلفات مالک این باغ در سال83 به کمیسیون باغات واگذار شد و هویت یک هزار و 400 اصله درخت آن به رسمیت شناخته شد، تصریح کرد: در آن زمان 67 درخت این باغ خشک شده بود و رای در کمیسیون باغات بر این اساس صادر شد که باغ مذکور مطابق با قانون توسعه فضای سبز مالکیتش به شهرداری واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه این باغ از همان سال به پیشنهاد سازمان بوستان ها تغییر کاربری داد و به پهنه G تغییر کرد و به پارک عمومی بدل شد، به بروز مجدد آتش سوزی در این باغ اشاره کرد و گفت: در پی این آتش زدن درختان، سه چهارم درختان و فضای سبز این بوستان آتش زده شد و در بازدید کارشناسان از این باغ اینطور به نظر رسید که مالک باغ اقدام به آتش زدن درختان کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر اینکه صبح شنبه هفته جاری گزارشی از تخلفات رخ داده در این باغ تهیه و به دادسرای ناحیه 7 تهران ارسال شد، ادامه داد: رونوشت این طرح شکایت نیز به دادسرای عمومی کل تهران ارسال شده است، اما به دلیل ضعف برخورد قانون با متخلفان مخرب باغات، همچنان شاهد تداوم بروز این تخلفات هستیم.

مختاری با اشاره به اینکه در حال حاضر پرونده تخلف 53 باغ و لزوم تغییر کاربری این فضاهای سبز برای تملک به دادسرای تهران ارسال شده است، تصریح کرد: شهرداری تاکید دارد با مخربان باغات برخورد مقتضی داشته باشد. اما هنوز از سوی مراجع قضایی شاهد آن نبودیم که یک رای اثرگذار صادر شود تا در پی آن شهروندان باخبر شوند که شهرداری با هرگونه تخریب مخالف است و مقابل افراد سودجو می ایستد.

به گزارش شهرنوشت رئیس شورای شهر تهران نیز عنوان کرد: بر اساس دستور شهردار تهران و ابلاغیه ای به مناطق 22 گانه، با هرگونه اقدامی که منجر به تخریب باغات شود، برابر قانون برخورد شود. از همین رو به جد می گویم نه این مالک بلکه تمام مالکانی که اقدام به آتش زدن باغات می کنند بدانند که شهرداری در مقابل این تخریب ها ایستادگی می کند.

چمران یادآور شد: اگر مالک این باغ همه درختان را آتش بزند، باید بداند که این فضا همچنان باغ باقی خواهد ماند و هیچ ساختمانی جایگزین آن نخواهد شد.