به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،اقبال شاکری در پاسخ به این سوال که آیا طرح LEZ در کمیسیون عمران و حمل و نقل مورد تصویب قرار گرفته است و یا خیر اظهار داشت:با کلیات این طرح در کمیسیون موافقت شده است و قرار است در شورای عالی ترافیک جزئیات آن بررسی و در صورت تایید آن را از دو الی سه ماه آینده اجرایی کنیم.
 
وی در ادامه افزود:البته نصب سامانه هوشمند مجهز به دوربین‌ های نظارت تصویری در مبادی ورودی به محدوده ‌های تعریف شده و تجهیز مراکز معاینه فنی به سیستم ‌های جدید مکانیزه از جمله این زیرساخت‌ هاست که در دست اقدام بوده و به زودی آماده بهره‌ برداری خواهد شد.چنانچه این زیرساخت ها مهیا شود این امکان وجود خواهد داشت که از ابتدای مهر ماه طرح جایگزینی زوج و فرد در تهران اجرایی شود.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که محدوده طرح ترافیک بزرگ هیچ تغییری پیدا نخواهد کرد و تنها محدوده زوج و فرد است که خودروها را بر اساس میزان آلایندگی تقسیم بندی می کند خاطرنشان کرد:درطرح زوج و فرد خودروها،وسائل نقلیه بر اساس شماره پلاک خودرو می توانستند در این محدوده تردد کنند.اما با اجرای طرح LEZ خودروها بر اساس میزان آلایندگی که تولید می کنند،حق تردد دارند.
 
شاکری در ادامه تصریح داشت:بر همین اساس زمانی که سازمان هواشناسی اعلام می کند که وضعیت هوا سالم و یا غیر سالم است،خودروها بنا به وضعیت هوای پایتخت مجاز به تردد در محدوده زوج و فرد کنونی می باشند.
 
وی گفت: اگر بخواهیم سیستم یکپارچه معاینه فنی را در کشور با هدف کاهش آلودگی هوا پیاده کنیم لازم است اقداماتی توسط برخی دستگاه‌ها انجام شود که یکی از این دستگاه ها پلیس راهنمایی و رانندگی است که باید در بانک های اطلاعاتی خود تغییراتی انجام دهد و اطلاعات جدیدی را وارد کند.