به گزارش پارس به نقل از تسنیم، هادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست استان تهران در خصوص برگزاری کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: فردا صبح کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل خواهد شد که بعید می دانم منجر به تعطیلی پایتخت شود، چراکه تا دوشنبه در وضعیت ناسالم هوا قرار داریم و به اضطرار نمی رسیم.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا منجر به تشکیل کمیته اضطرار شد، ادامه داد: تمهیداتی از جمله متوقف شدن ورزش صبحگاهی، بحث زنگ ورزش مدارس و فعال شدن بیشتر اورژانس با ظرفیت بالا مطرح خواهد شد که این موارد باید مورد توحه نیز قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران بیان کرد: در جلسه فردا ۳ موضوع زوج و فرد شدن خودرو در دوشنبه و سه شنبه، بحث تعطیلی مدارس و تعطیلی صنایع آلاینده مطرح خواهد شد که در این جلسه تصمیم گرفته می شود که آیا لازم است این اتفاق بیافتد یا خیر.

وی ادامه داد: فعلاً شرایط هوا ناسالم است و آلودگی به اضطرار نرسیده است.

همچنین عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: پیش بینی می شود که در برخی ساعات فردا تا دوشنبه همچنان سکون نسبی هوا و افزایش آلاینده های جوی در کلانشهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، اصفهان، اراک، کرج و مشهد تداوم داشته و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.