به گزارش پارس به نقل از مهر، قدرت گودرزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر تمامی معاونت ها و زیرمجموعه های شهرداری پایتخت برنامه های خود را طبق برنامه پنج ساله به پیش می برند، گفت: در همین راستا معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری پایتخت نیز تمامی برنامه های خود را براساس برنامه های پنج ساله تدوین و اجرا می کندو تمامی برنامه های مالی خود را براساس بودجه ۱۷هزارو ۲۰۰ میلیاردی مان به سرانجام می رسانیم.

 معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شفاف سازی مالی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده ایم، افزود: از سال ۸۵ بحث بررسی حساب های مالی شهرداری آغاز شد و در حال حاضر حسابرسان بررسی حساب های شهرداری در سال ۹۰ را در دستور کار دارند و بررسی حساب های مالی سال ۹۱ نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: تفریغ بودجه سال۹۲ در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و تفریغ بودجه سال۹۳ هم زودتر از سال های گذشته به این شورا ارایه شد.

گودرزی با اشاره به اینکه تکمیل خطوط مترو و بهره برداری از ایستگاه ها از اولویت های اصلی و مهم مدیریت شهری تهران است، خاطرنشان کرد: درکنار مترو، هزینه برای نگاهداشت شهر و پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری در اولویت قرار دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه فعالیت های عمرانی مترو طبق برنامه از پیش تعیین شده به پیش می رود، ادامه داد: خط ۷ تا پایان امسال و خط ۶ نیز تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: از سال ۶۵ تا سال ۸۳ تنها ۸۳ کیلومتر مترو در تهران ساخته شد که این مقدار در ده سال اخیر به ۱۳۲ کیلومتر رسیده است. یعنی سالی ۱۳.۲ کیلومتر تونل مترو در دهه اخیر حفر شده است. همچنین باید تاکید کنم در کنار حفر تونل کار تجهیز و راه اندازی ایستگاه ها نیز به صورت منظم انجام شده و می شود.

گودرزی با بیان اینکه پرداخت دیون پیمانکاران و طلبکاران در سال جاری با جدیت ادامه یافته است، گفت: یک قسمت دیون به صورت نقد و مابقی به صورت غیرنقد در حال پرداخت است. میزان بدهی های سال ۹۳ و سال ۹۲ نیز هم اکنون برایمان مشخص است.

وی افزود: درهمین حال کمیسیونی به عنوان کمیسیون حل اختلافات تشکیل داده ایم که تمامی اختلاف ها در خصوص پرداخت دیون درآن به صورت کامل بررسی شود.

گودرزی با اشاره به اینکه دیون زیر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به صورت نقد پرداخت می شود، تصریح کرد: غریب به ۸۰۰ میلیاردتومان برای پرداخت های نقدی در نظرگرفته ایم. همچنین دیون غیرنقد نیز توسط سازمان املاک پرداخت می شود.

معاون مالی و اقتصادشهری شهرداری تهران تاکید کرد: درحال حاضر ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان از دیون را به صورت هفتگی پرداخت می کنیم .

وی در ادامه با بیان اینکه بدهی شهرداری پایتخت به ارگان ها و نهادهای دولتی تنها مختص اداره بیمه و مالیات است، عنوان کرد: باسازمان بیمه حساب های خود را شفاف کردیم و هم اکنون میزان بدهی های ما مشخص است. قرار شده که مبلغی را به صورت نقد و مابقی را به صورت غیرنقد تا پایان بهمن ماه به این اداره پرداخت کنیم. همچنین باید تاکید کنم که هیچ گونه مشکلی با اداره بیمه نداریم و میزان بدهی های ما به این اداره زیر ۵۰۰ میلیاردتومان است .

گودرزی درخصوص طلب شهرداری از دولت نیز گفت: از سال ۸۷ تا سال ۹۳ با توجه به آنچه که قانون تصویب کرده وآنچه که دولت پرداخت کرده است؛ میزان بدهی های دولت به شهرداری ۵ هزار و ۳۷۵ میلیاردتومان است.

وی افزود: در حوزه حمل ونقل میزان بدهی ها ۴هزار و  ۸۱۶ میلیاردتومان است که یک هزار و ۷۱۳ میلیاردتومان آن پرداخت شده و ۳ هزار و ۱۰۳ میلیاردتومان باقی مانده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در بحث نوسازی بافت فرسوده ازدولت طلب داریم، عنوان کرد : ۴۰۴ میلیاردتومان طلب شهرداری از دولت درحوزه بافت فرسوده است. باید تاکید کنم با دولت جلسات مختلفی را  در همین راستا داشته ایم و قول های مساعدی را دریافت کرده ایم.

گودرزی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص میزان کسری بودجه شهرداری تهران در سال ۹۴ نیز گفت: هم اکنون مدت زیادی از سال نگذشته است و نمی توان به طور قاطع در مورد کسری بودجه صحبت کرد.

وی در خصوص میزان بدهی مردم در پرداخت عوارض شهری نیز بیان کرد: معقتدیم مردم بدهکار نیستند اما تعهد دارند و باید به تعهد خود عمل کنند. باید برای تحقق درآمدهای پایدار به کمک مدیریت شهری تهران بیایند. درآمد پایدار از مطلوبیت و شفافیت کامل برخوردار است و می شود روی آن حساب کرد. خوشبختانه میزان درآمدهای پایدار شهرداری تهران از ۱۲ درصد درسال ۸۶ به ۴۴ درصد در سال ۹۳ رسیده است .

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پایان در خصوص حضور سرمایه گذاران خارجی درکشورمان و همکاران آنان با مدیریت شهری گفت: ما ۷سرفصل که عبارتند از سرمایه گذاری در ساخت مجتمع هایی در دروازه های شهر، فرصت های حوزه حمل ونقل، هتل ها و مراکز تفریحی، سرمایه گذاری در حوزه آی. تی، تشکیل مراکز تجارت جهانی، سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست و پسماند و در بخش خدمات، کار و فعالیت ها را برای ارتباط با سرمایه گذاران مشخص کرده ایم