به گزارش پارس، پرویز سروری در نطق پیش از دستور یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تشیع 270 شهید در تهران نمایشی از قدرت و عزت ملت بود و در این مراسم از تمام جناح‌ها حضور داشتند و پیامی را به همه دنیا دادند که این ملت با تمام آرمان‌ها ایستاده است و عقب‌نشینی نمی‌کند.
 
وی اظهار داشت: در پی این اقدام، مجلس شورای اسلامی نیز مصوبه‌ای را تصویب کرد و دست دولت و ملت را برای تحقق آرمان‌های انقلابی خود باز کرد تا مذاکره‌کنندگان برای توافق خوب و عدم توافق بد بتوانند اقدام کنند.
 
سروری افزود: اگر مذاکره‌کنندگان توافق خوب یا عدم توافق بد را داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات پیروز شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: نباید مذاکره‌کنندگان را در زیر فشار قرار دهیم و باید به دنبال یک توافق خوب یا عدم توافق بد با اتحاد و همدلی باشیم تا در این مذاکرات پیروزی شویم.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از تیم مذاکره‌کنندگان که سربازان دیپلماتیک کشور هستند این توقع را داریم که ضمن راستی‌آزمایی به خواسته‌ها و مطالبات مردم در قالب یک توافق خوب و عدم توافق بد به نتیجه برسند.
 
وی با اشاره به اینکه موضوع مذاکرات هسته‌ای، ملی است، گفت: همه مردم معتقدند که مذاکره‌کنندگان باید در چارچوب قانون و جلوگیری از خطوط قرمز اقدام کنند.
 
وی گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و دشمن ماست، هر چند که جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره با این شیطان است، ولی فراموش نمی‌کنیم که دشمن است و با دشمن در حال مذاکره هستیم و هرگز نباید اقدامی شود تا آمریکایی‌ها بتوانند به لایه‌های نظام نفوذ پیدا کنند و باید با وحدت، اقدام کنیم. 
 
سروری به یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در هفته گذشته و اظهارات دوستی عضو شورای شهر به نحوه عملکرد کمیسیون نظارت اشاره کرد و گفت: مطالبی در جلسه گذشته مطرح شد که اگر در جلسه غیرعلنی یکشنبه عنوان می‌کردند، بنده نیز در آن جلسه پاسخگو بودم.
 
وی گفت: نمی‌دانم چرا اعضای شورای شهر از طریق رسانه‌ها و بلندگو با هم صحبت می‌کنند و بنده خیلی تمایل داشتم یکبار این عضو شورای شهر در کمیسیون سؤالات خود را مطرح کند تا دغدغه‌های وی حل شود و به یک فضای مناسبی دست پیدا کنیم.
 
سروری افزود: نظارت یک حلقه مفقوده نه در شورای شهر بلکه در کشور است و با ناکارآمد بودن نظارت مواجه هستیم و باید اقدامی کنیم تا بتوانیم نظارت را به یک توانمندی برسانیم.
 
سروری افزود: امروز با قانوندانان قانون‌شکن در جامعه مواجهیم که منافع خود را تأمین می‌کنند.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نظارت باید چابک و هوشمند باشد و رسیدن به چنین نظارتی در مدت زمان کوتاهی امکان‌پذیر نیست.
 
وی افزود: اینکه یک نظارت موردی در مسائل داشته باشیم مؤثر نیست و باید در فرایندهای شهرداری نظارت کنیم و مانع اتحاد نفع و سود مجری و متولی شویم.
 
سروری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال تدوین سامانه تنقیحی مصوبات هستیم که نمایندگان را به امکانی می‌رساند تا تمام مصوبات و سوابق را در دسترس داشته باشد.
 
وی گفت: این اقدام بزرگ در دو سال اخیر انجام شده است و در حال به نتیجه رسیدن است.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سامانه هوشمندی برای دسترسی اعضای شورای شهر به تمامی مصوباتی که تاکنون به تصویب رسیده است در حال شکل‌گیری است.
 
وی گفت: یکسال است که شرح وظایف کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر ارسال کرده‌ایم و باید شرط وظایف آن مصوب شود و بعد از تصویب شرح وظایف، این کمیسیون می‌تواند با شکل بهتری اقدام کند.