به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی نوذرپور با بیان مطلب فوق اظهارکرد: به موجب مصوبه هیات دولت در زمینه مدیریت پسماند، حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات مورد نیاز اجرای مدیریت مطلوب پسماندهای تولیدی در کلانشهرها، طی یک برنامه پنج ساله، از محل منابع دولتی پس از پیش بینی در لوایح بودجه سنواتی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در حدود اعتبارات مصوب مربوطه و از محل سایر منابع با رعایت قوانین و مقررات مربوط تامین می شود.

وی افزود: به موجب این مصوبه هیات دولت، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر وزارتخانه های ذیربط موظف شده اند طی مدت حدود چهار ماه پس از ابلاغ این مصوبه نسبت به تهیه و ابلاغ آن دسته از ضوابط و مقررات اجرایی موردنیاز قانون مدیریت پسماند و آئین نامه اجرایی آن، که تاکنون تهیه نشده، اقدام لازم به عمل آورند.

نوذرپور در ادامه اظهار کرد : بر اساس مصوبه هیات دولت در زمینه مدیریت پسماند، سقف زمانی خرید تضمینی برق زیست توده از پنج سال فعلی به حداقل 10 سال افزایش می یابد و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور مکلف است منابع مالی لازم برای خرید تضمینی برق از منابع زیست توده را در بودجه سنواتی وزارت نیرو درج و تامین نماید.

وی، اجرایی نمودن مفاد بند (ز) ماده (143) قانون برنامه پنجم توسعه، مبنی بر بهره مندی کودهای کمپوست با توجه به نیازهای تغذیه ای و تقویت خاک در چهارچوب اعتبارات مصوب که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درا ختیار قرار می گیرد را از دیگر مفاد این مصوبه ذکر کرد.

نوذرپور، تهیه برنامه اجرایی و مکانیابی عرصه‌های مناسب جهت ایجاد تاسیسات بازیافت و دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی در مراکز استان‌ها طی مدت چهار ماه و تصویب برنامه جامع مدیریت پسماندهای شهری توسط شوراهای اسلامی شهرها طی مدت شش ماه پس از ابلاغ این مصوبه را دیگر مفاد مصوبه هیات دولت در زمینه مدیریت پسماند برشمرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وی در خاتمه گفت: سند آسیب شناسی مدیریت پسماند کلانشهرها توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با همکاری شهرداری های کلانشهرهای کشور تهیه شد و به هیات دولت پیشنهاد و پس از بررسی در کمیسیون تخصصی کلانشهرتهران و سایرکلانشهرها به تصویب هیات محترم دولت رسیده است.