به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،اقبال شاکری در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای بنزینی،تا به الان استقبالی از سوی مردم نشده است اظهار داشت:جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای بنزینی بایستی بر اساس طرح و ضوابطی که شورای شهر تصویب کرده است،عمل شود.
 
وی در ادامه افزود:سیاست های تشویقی که بایستی توسط مدیریت شهری ایجاد شود،می تواند این طرح را با سرعت بیشتر اجرایی کند.البته دو نکته درباره جایگزینی این نوع موتورسیکلت ها وجود دارد که لازم است به آن توجه داشت.
 
این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اگر بتوان موتورسیلکت های برقی با توانایی بالا و قیمت ارزان انتخاب کرد به طور حتم مورد استفاده قرار می گیرد خاطرنشان کرد:در کنار آن باید سیاست های بازدارنده برای استفاده ازموتورهای بنزینی را هم پیش بینی کنیم.
 
شاکری در ادامه تصریح داشت:طبق توافقی که با پیک بادپا و همچنین شرکت پست جمهوری اسلامی صورت گرفته شده است،تمامی موتورسیکلت های بنزینی به برقی تبدیل می شود و همین موضوع باعث گرایش مردم به استفاده از این نوع موتورسیکلت ها می شود.
 
وی با بیان اینکه برای کاهش قیمت موتورهای برقی باید از تولید کنندگان داخلی حمایت بیشتری شود، گفت: فرهنگ سازی برای استفاده از این نوع موتورها راهکار دیگری است برای فراگیری از این موتورها باید بکار گرفته شود.
 
رئیس کمیته عمران درباره حمایت های شهرداری برای کاهش قیمت تمام شده موتورسیکلت های برقی نیز اظهار داشت:لازم است که تولیدکنندگان داخلی برای تولید موتورسیکلت های برقی پا به میدان گذارند و همچنین دولت و شهرداری به کمک تولیدکننده داخلی شتاب کنند.
 
شاکری گفت:قرار بر این شده است که بانک شهر به میزان 80 درصد قیمت موتور سیکلت برقی وام پرداخت کند.به این ترتیب حدود 7 میلیون تومان بانک شهر برای جایگزینی موتورسیکلت بنزینی پرداخت خواهد شد.