به گزارش پارس، سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه ما هم مثل مردم از طریق رسانه‌ها از افزایش نرخ هزینه‌های سوخت آگاه شدیم، گفت: اگر از قبل این موضوع را می‌دانستیم، جلساتی با دولت برگزار کرده تا راهکارهای ممکن برای جبران افزایش هزینه‌ها را بررسی و در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم. اما متاسفانه ما هم همزمان با مردم آگاه شدیم و در حال حاضر رایزنی‌هایمان را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: باید نظام جبرانی برای رانندگان تاکسی پیش‌بینی شود که این نظام جبرانی ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد ولی به هر شکل رانندگان تاکسی نباید از جیبشان افزایش هزینه‌ها را بپردازند و منطقی نیست درآمد رانندگان تاکسی کم شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه امیدواریم این پیگیری‌ها پشتیبانی شورای شهر تهران به نتیجه برسد و به راهکار واحدی در این رابطه برسیم، گفت: در این مدت از رانندگان تاکسی و اتوبو‌‌س‌های بخش خصوصی درخواست می‌کنیم نرخ‌های مصوب شورا را رعایت کنند و سازمان بازرسی تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند. هر چند ما در بخش تاکسی‌های خطی، تخلف خاصی را ندیدیم و تنها گزارشاتی از تاکسی‌های گردشگری و تلفنی از سوی مردم دریافت کرده‌ایم که پیگیر حقوق مسافران نیز هستیم اما نباید معیشت و زندگی رانندگان تاکسی نیز دچار مشکل شود.

آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی به نصف رسیده/اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی طولانی مدت است

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در مترو، گفت: کار فرهنگی اثربخشی‌اش طولانی مدت است و مانند خرید اتوبوس نیست که مردم به محض ورود اتوبوس‌ها، فردا آنها را در خطوط ببینند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در حوزه فرهنگ شهروندی داریم، گفت: برای اصلاح رفتارهای ترافیکی باید کار فرهنگی کرد که در این مدت تمام تلاشمان را برای این کار انجام داده‌ایم. اگر در حال حاضر عدد کشته‌شدگان تصادفات به نصف رسیده، اتفاقی نبوده است بلکه بر اثر همین تلاش‌های زیرساختی است که توانسته‌ایم مشارکت مردم را در هم در این حوزه جلب کنیم.

تشکری هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص قرارداد ۵۰۰ میلیونی مترو با برنامه «خنده‌وانه»، گفت: بر اساس مصوبات شورا، سه درصد بودجه سازمان‌ها و معاونت‌ها باید صرف فعالیت‌های فرهنگی شود که کمیته‌ای تخصصی در شهر این فعالیت‌های فرهنگی را بررسی می‌کند. ما نباید از یک نسخه واحد برای این فعالیت‌ها استفاده کنیم؛ یعنی تنها از طریق پوستر، بنر یا رادیو حرف‌هایمان را به مردم بزنیم، بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای انتقال پیام به مخاطبان استفاده کرد. در این قرارداد نیز برای ۵۰ برنامه که پیام فرهنگی را در حوزه مترو به مردم منتقل کند، این قرارداد بسته شده که هر برنامه ۱۰ میلیون هزینه خواهد داشت و قرار است در آن مهمترین مشکلات مترو از طریق این رسانه و این برنامه پرمخاطب با مردم در میان گذاشته شود و مطمئناً تاثیرگذاری این فرهنگسازی را در حوزه مترو به زودی مشاهده خواهیم کرد.