به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نایب رئیس شورای شهر گفت: اعضای شورا به‌استناد برخی از اظهارات غیرواقعی نظراتی را مطرح کرده‌اند که باید جلوی این جریان سازی‌های دروغ گرفته شود و اقدام به فرافکنی نکنند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از اظهارات در جلسه علنی در خصوص شورایاری‌ها تصریح کرد: در دوره سوم شورای شهر مقرر شد 6 نفر عضو هیئت امنای محلات و هفت نفر عضو شورایاری‌ها باشند که در دوره جدید، به‌جای 6 نفر، 6 نهاد از جمله مسجد، بسیج، هیئت، آموزش و پرورش و شهردار ناحیه در نظر گرفته شدند.

وی افزود:‌ شورایاری به‌عنوان نهاد مردمی و امنای محله نهادی اجتماعی است که شهرداری برای استفاده از ظرفیت شورایاری‌ها، شورایاران را به جمع شورا اضافه کرد و موضوع امنا و شورایاری‌ها دو موضوع جدا از هم هستند که متأسفانه برخی از اعضای شورا فکر می‌کنند که به امنا انتساباتی داده شده، در حالی که چنین نیست و این تفاوت برداشت است.

نایب رئیس شورای شهر ادامه داد: افرادی در دوره‌های قبل و از فضایی که داشتند استفاده می‌کردند و به‌نوعی فرمانروایی می‌کردند که جلوی تخلفاتشان گرفته شده، شروع به فرافکنی می‌کنند.

طلایی با انتقاد به برخی از رویداد‌های دوره‌های گذشته افزود: در دوره قبل برخی از اعضای شورایاری، از بستگان خود در سرای محلات استفاده می‌کردند و آن‌ها را مشغول به کار می‌کردند که جلوی آن‌ها گرفته شده و عده‌ای نیز با حضور بسیج و هیئت در امنا مخالف هستند. این در حالی است که حضور نمایندگان مسجد و هیئت‌ها سبب هم‌افزایی ظرفیت‌ها می‌شود.

نائب رئیس شورای شهر گفت: این آیین‌نامه برای سال گذشته است و عده‌ای به‌دنبال جریان سازی و انتشار مسائل دروغ هستند و اعضای شورا به‌استناد برخی از اظهارات غیرواقعی شروع به ارائه نظر کرده‌اند که نباید چنین باشد.

در مفاد شورایاری‌ها شایبه ایجاد نکنیم و تصمیمات بر اساس نظرسنجی اتخاذ شده است.

طلایی در واکنش به اظهارات یکی از اعضا در خصوص نادیده انگاشتن حقوق شورایاری‌ها اظهار کرد: سالاری در جلسه قبل نیز این تذکر را ارائه دادند و من مفهوم تذکر مجدد ایشان را نمی‌دانم و این را بدانید که اگر از شبکه مخبرین استفاده می‌کنید، به جایی نمی‌رسید، چرا که من در برابر خیلی از مسائل موضع گیری نکردم و به فضای انتخابات هرآنچه گفته شد، واکنشی نشان ندادم و همچنین در برگزاری انتخابات، تخلفی نداشتیم.

وی ادامه داد: تقاضا دارم که وقت در این خصوص اختصاص دهید تا تمامی مسائل را برای افکار عمومی توضیح دهیم.

نایب رئیس شورای شهر  خطاب به سالاری گفت: آقای دبیر که در دوره قبل نیز بودند، به‌صراحت اعلام کنند که کدام جلسه افتتاحیه شورایاری‌ها در دوره قبل برگزار شده و ما این دوره لغو کرده‌ایم.

وی با ارائه توضیحی در خصوص عدم برگزاری مراسم شورایاری‌ها ادامه داد: امسال قرار بود مراسمی را برای شروع کار شورایاری‌ها برگزار کنیم که به‌دلیل همزمانی با برنامه دولت لغو شد و این نشان از عدم تمایل ما برای برگزاری این جلسه نیست، چرا که من در ستاد شورایاری‌ها را باز کرده‌ام تا مسائل آن در صحن مطرح شود.

طلایی گفت: قضات زودهنگام را بگذارید و از اظهارات نامعلوم و ایجاد شائبه در اذهان عمومی بپرهیزید.


وی در پایان با اشاره به انتقاد سالاری در خصوص مدرک تحصیلی دبیر شورایاری، گفت: این مسئله بر اثر نظرسنجی انجام شده و تصمیم شخصی نبوده، به‌طوری که 37 نفر به دیپلم، 95 نفر به فوق‌دیپلم و 149 نفر به لیسانس رأی دادند و این تصمیم بر اساس نظر مردم انجام شده است و بدون اذن اعضای شورا کاری را انجام ندادیم.