به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،جمال کامیاب با رد اخباری مبنی بر اینکه نصب تابلوهای تبلیغاتی برای شهرداری، میلیاردها تومان هزینه داشته است، گفت: شهرداری در قراردادهای تبلیغاتی خود سالانه ۷ تا ۱۵ درصد امکان استفاده از این فضاها برای کار فرهنگی را دارد که در ماه محرم و بهار از این سهم فرهنگی استفاده می‌کنیم. اما برای اجرایی شدن این طرح، تمام این سهم را متمرکز در این ۱۰ روز کرده‌ایم. ما حتی برای چاپ، نصب و... ریالی نداده‌ایم چون تمامی این موارد از سهم فرهنگی قراردادهای سازه‌ های تبلیغاتی پرداخت شده است.
 
وی با اشاره به نحوه انتخاب آثار، افزود: مکاتباتی با برخی از موزه‌های بزرگ انجام شد که آثاری که امکان تهیه تصویر با کیفیت بالا وجود دارد را از گنجینه خود برای ما بفرستند. تعداد زیادی اثر به ما ارسال شد که توسط کارشناسان هنری انتخاب شدند. البته ما برای انتخاب از میان آثار برجسته، محدودیت‌هایی هم داشتیم که مهمترین آن سازه‌های تبلیغاتی بودند که اندازه‌های متفاوتی داشتند یا در عرشه‌های پل بودند. بنابراین باید بر اساس همین محدودیت‌ها، آثار را مشخص می‌کردیم زیرا تغییر سایز آثار ممکن بود شکل اثر را دفرمه کند. کار سختی بود اما ۷۰۰ اثر برای اکران در فضای عمومی انتخاب شد.
 
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با پذیرش انتقاداتی که به جانمایی آثار می‌شود، گفت: کاملا درست است که این تابلوها باید در فضای مکث نصب شود اما شما به این حرکت، به عنوان یک حرکت نمادین و سمبلیک نگاه کنید. ما می‌دانیم که باید آثار هنری را در گالری‌ها دید، اما در این حرکت نمادین قصد داریم مردم را از وجود این آثار فاخر در موزه‌ها آگاه کنیم و یادآوری کنیم داشته‌های هنری‌مان را. بدون تردید دیدن این تابلوها در فضای ساکت و با آرامش بسیار تاثیرگذارتر است اما امروز موزه‌ها و گالری‌های ما چقدر بازدیدکننده داشته است؟ ما می‌خواستیم هنر را به یاد مردم بیاوریم.
 
کامیاب در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه منتقدان معتقدند این حرکت سازمان زیباسازی، یک حرکت سیاسی و نمایشی است، گفت: من مدیر فرهنگی هستم نه سیاسی و این پروژه نیز مدیریتش بر عهده من بوده و می‌خواهم از دریچه هنر و فرهنگ به این پروژه نگاه شود.