به گزارش پارس به نقل از ایسنا، منطقه قم، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام شجاد(ع)،افزود: مساله قانون ارث برای تقسیم اراضی باید طوری تنظیم شود که املاک کشاورزی کمتر مورد خرد شدن قرار گیرد و شاهد ناکارآمدی کشاورزی و افت درآمدها نباشیم.

وی با بیان اینکه تبعیض‌های مختلفی میان مردم و روستا وجود داشته است ابراز کرد: بیشتر روستائیان از سند ملکی محروم هستند به همین علت ارزش افزوده و برخی دیگر از امکانات به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، با اشاره به طرح توان افزایی مالی روستائیان از سوی دولت تدبیر و امید، ادامه داد: وضعیت درآمد خانواده‌های روستایی کفاف هزینه‌های روستایی را نمی‌دهد و این خانواده‌ها برای نسل آینده خود بدهکاری باقی می‌گذارند.

رضوی با بیان اینکه جمعیت حاشیه‌نشین‌ها در استان‌های مختلف کشور قابل توجه است تصریح کرد: اگر مردم روستاها با مشارکت یکدیگر حرکت‌های اقتصادی و تولیدی خود را گسترش دهند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روستاها پایگاه‌های تولید کشور هستند گفت: ظرفیت نهفته در روستاها می‌تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور موثر باشد و اگر روستاها به فعالیت اقتصادی وادار نشوند مشکلات اقتصادی کشور برطرف نمی‌شود؛ چرا که وقتی نزدیک 30 درصد از جمعیت کشور به جای تولید به مصرف بپردازند مشکلات فراوانی در جامعه اسلامی خواهیم داشت.