به گزارش پارس، مهدی چمران در گفت وگو با تسنیم درباره بدهی های دولت به شهرداری تهران، اظهار داشت: با توجه به بدهی های دولت به شهرداری، کمیته ای با حضور سه عضو شورای شهر شامل اسماعیلی دوستی، محسن سرخو و رضا تقی پور، با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در جریان برگزاری جلسات مربوطه، اعضای شورا خواستار انجام مواردی از سوی دولت شدند، ادامه داد: از سال ۸۲ که به شورا آمدیم میزان بدهی دولت ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام شد اما دولت این میزان را قبول نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به خاطر دارم زمانی که آقای سعیدلو از شهرداری به دولت رفت، مقرر شد طرفین بدهی و مطالبه خود را محاسبه ومیزان دقیق آن را مشخص کنند که متأسفانه به نتیجه عملی نرسید؛ در حال حاضر نیز وضعیت همینگونه است و می گویند ۴۰۰ میلیارد آن زمان، به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که شامل بدهی در حوزه حمل و نقل، ساخت و ساز و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید پرداخت این بدهی ها را در بودجه پیش بینی کند تا پرداخت شود اما اصلا ردیفی در بودجه امسال به این منظور اختصاص داده نشده است؛ چند سال گذشته با فشارهایی که آوردیم ارقامی در بودجه دیده و پرداخته شده به ویژه به شهرهایی که طلب کمتری داشتند اما در این دوره چنین اتفاقی نیفتاده است.