به گزارش پارس به نقل از مهر، غلامرضا بصیری پور در شانزدهمین اجلاس شورای عالی استانها که صبح امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین و روز پدر اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات کارگری، نه در خارج بلکه در داخل و تقویت و رونق تولید داخلی است.

وی افزود: امروز حمایت از تولید داخلی از مباحث اصلی کشور است. تولید داخلی به اقتصاد مقاومتی کمک می کند. البته تقویت تولید داخلی نیاز به مبارزه جدی با دلالی و واسطه گری دارد. اینکه امروز مردم رنج می برند، به خاطر دلالی و واسطه گری عده ای محدود است.

رئیس شورای عالی استانها از وزیر صنایع خواست که به تولید داخلی توجه بیشتری کند.

بصیری پور در ادامه به نهم اردیبهشت ماه(روز ملی شوراها) اشاره کرد و گفت: به تمام شوراییان کشور به خصوص شوراهای روستا این روز را تبریک می گوییم. انتظار ما این بود که به جامعه ۱۱۷ هزار نفری شوراها در این روز توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای دیدار با رئیس جمهور، اظهار داشت: یکی از برنامه های ما دیدار با آقای روحانی بود اما برای بار دوم در سال دوم این گردهمایی لغو شد و دوستان شورایی دلگیر شدند.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه تا به امروز بارها و بارها از اعلام آمادگی شوراها برای کمک به دولت سخن گفته ایم، گفت: شب گذشته به آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور پیام دادم. وی تماس گرفت و تاکید کرد که قطعا این مسئله را آقای روحانی جبران خواهد کرد.

بصیری پور تصریح کرد: پیشنهاد شد که تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی(ره) به صورت سالانه باشد. بر همین اساس نیز دوستان طرحی در این زمینه آماده کردند.

وی در پایان به سفرهای استانی خود اشاره کرد و افزود: بنده بازدید استانی را برای تقویت شوراهای استان و شهرستان و روستا مفید می دانم.