پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شورا این ماموریت را به ما داد که هم طلب های گذشته شهرداری از دولت به خصوص در بحث مترو و هم پیش بینی اعتباراتی که برا بر قانون دولت باید در بودجه سالانه ببیند و سپس پرداخت کند تا این اتفاق بیافتد.
 
رضا تقی پور ادر گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» افزود: ما همه می دانیم که یکی از محور های اصلی حل مشکل آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است در بحث ریلی و اتوبوس که متاسفانه چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی سهمی که باید پرداخت میشده پرداخت نشده است.
 
وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر زنجیره حمل و نقل عمومی کامل نشده به طوری که بتوانیم به مردم این اطمینان را بدهیم که در هر نقطه ای از شهر به راحتی می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

این نماینده مردم در شورای شهر بیان کرد: اعداد و ارقامی امسال در بودجه پیش بینی شده اما قطعا این بودجه کافی نیست در خواست ما از نمایندگان محترم مجلس این است که این اعداد را به اعداد واقعی که در قانون پیش بینی شده نزدیک کنند.

تقی پور عنوان کرد: مشکلات ترافیک و آلودگی هوا نیاز به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی است که مدیریت شهری خوشبختانه از لحاظ عملیاتی این آمادگی را دارند که مشکل اصلی محدود بودن اعتبارات است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آقای جهانگیری وعده داند یک کمیته مشترک بین شورا و شهرداری و وزارت اقتصاد و دارایی و طلب هایی که به صورت کامل محقق شده به صورت کمک این را حل کنند ما به دنبال آن هستیم که این کمیته تشکیل شود و از  نمایندگان انتظار داریم که برای سال  94 بودجه خوبی به ویژه برای مترو لحاظ کنند.