به گزارش پارس به نقل از مهر، سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در مورد وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: هنوز وضعیت به هشدار نرسیده اما در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری داریم. البته ناگفته نماند اگر در یک طرح ضربتی تمام خودروهای عمومی تهران تعیین تکلیف شوند و خودروهای فرسوده هم خارج شود هوای بهتری برای تهران خواهیم داشت که در این خصوص به معاون اول رئیس جمهور هم پیشنهاد داده ایم.

وی در مورد جزئیات جلسه امروز شورای برنامه ریزی هم گفت: در بودجه سال 92 از تهران خواسته شد 19 هزار میلیارد تومان مالیات بگیرد و در سال 93 این رقم به 27 هزار میلیارد تومان افزایش یافت حالا در بودجه 94 اعلام شده سهم تهران از مالیات 32 هزار میلیارد تومان باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما پیشنهاد داده اید بودجه استانداری طبق سال گذشته باشد، گفت: یکی از مهمترین پیشنهادهای ما به دولت این بوده است که استان تهران می تواند به صورت خودگردان اداره شود و هیچ وابستگی به پول نفت نداشته باشیم. البته استان های اصفهان و آذربایجان شرقی هم چنین پیشنهادی دارند.

استاندار تهران در مورد اینکه وزارت کشور مسئولیت پرونده اسیدپاشی تهران را به استانداری داده است گفت: در حادثه اخیر براساس آخرین بررسی ها این حادثه تایید نشده است اما سایر موارد شناسایی و دستگیر شدند.

وی در پاسخ به اینکه گفته شده فرماندار شهریار به دلیل تخلفات برکنار شده است گفت: این چنین نیست وی از قوه قضاییه مامور بود و حالا هم ماموریتش به اتمام رسیده است.