به گزارش پارس، علی نوذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: اختصاص 20 درصد عوارض موضوع بند 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده در قانون بودجه سال 93 نیز بود که به موجب آن این 20 درصد در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور قرار می‌گیرد تا برای خرید ماشین آلات عمرانی به شهرهای کوچک و دهیاری‌ها کمک کند.

وی تاکید کرد: با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح کمک به شهرها‌ی زیر 50 هزار نفر دائمی شده است.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در سال 93 از مجموع یک هزار و 243 شهر موجود در کشور یک هزار و 66 شهر، جمعیتی کمتر از 50 هزار نفر دارند که توانستیم از این محل برای هر کدام حداقل یک ماشین عمرانی و خدماتی تامین کنیم.

وی درباره تاثیر و میزان این کمک نیز گفت: ‌در سال 93 سرجمع حدود 600 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص پیدا کرد که رقم خیلی بزرگی نیست، اما با این رقم‌ می‌توان به شهرهای کوچک و دهیاری‌ها کمک کرد. قطعا مشکلات این شهرها در انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی زیاد است، اما این که 20 درصد از مالیات بر ارزش افزوده کل مسائل آنها را حل کند امکانپذیر نیست و باید از منابع درآمدی محلی خود نیز بخشی از بودجه مورد نیاز را تامین کنند.

نوذرپور تاکید کرد: سهم قبلی شهرها از مالیات بر ارزش افزوده پا برجاست و سهمی که سالیانه ادارات اقتصادی و مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد اعم از کلان شهرها و شهرهای کوچک، مانند روال سابق واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در حقیقت به دلیل مشکلات درآمدی که در شهرهای کوچک بخصوص در مورد اخذ پروانه‌های ساخت و ساز و به دلیل ساخت و ساز کم در شهرهای کوچک وجود دارد مجلس به این کمک مضاعف رای داده است. قطعا این کمک شهرهای کوچک و دهیاری‌ها را از حالت بحرانی خارج می‌کند.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن ابراز امیدواری برای تایید این قانون توسط شورای نگهبان و لازم الاجرا شدن آن گفت: این اقدام مثبتی بود که مجلس با توجه به این که اکثر نمایندگان از شهرهایی هستند که مشکلات این چنینی دارند و با آنها آشنا هستند. این کمک موجب افزایش رضایتمندی شهروندان شهرهای کوچک و دهیاری‌های مشمول این کمک می‌شود و باعث می‌شود حداقل‌های عمرانی و خدماتی در این شهرها داشته باشند و میل آنها برای مهاجرت به شهرهای بزرگتر کمتر شود.