به گزارش پارس به نقل از  مهر، مهدی چمران در یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اظهارداشت: وی سنبلی است از همه نمایندگان چه در مجلس شورا اسلامی و چه در شوراها بودند.

وی در ادامه با اشاره به 12 آذرماه روز جهانی معلولان اظهارداشت: در ارتباط با این افراد آنچنان که شایسته است در شهر تلاش واقعی صورت نگرفته است به طوری که میزان مناسب سازی در شهرهای بزرگ بیش از 20 درصد نیست و در این بخش باید تلاش‌های گسترده‌ای صورت گیرد.

چمران خاطرنشان کرد: کارهای فراوانی در حوزه معلولان و بویژه در بخش مناسب‌سازی بر زمین مانده که امیدواریم در این بخش اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد و ساختمانهایی که درست می‌شوند بحث مناسب‌سازی را رعایت کنند.

رئیس شورای عالی استانها بیان داشت: قانونی تحت عنوان قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به تصویب رسیده است که تمامی موارد را در زمینه معلولان و جانبازان اشاره کرده که امیدواریم این قانون سندی برای دستگاه‌های اجرایی باشد و شهرداری‌ها و شوراها مسئله مناسب‌سازی را به خوبی دنبال کنند.

چمران در ادامه با اشاره به لایحه دولت در خصوص اصلاح قانون شوراها و شهرداری‌ها گفت: در این خصوص بررسی‌های بسیاری انجام داده‌ایم و جلسات مشترکی میان شورای عالی استان‌ها، شوراها و شهرداری‌ها برگزار شده تا نظرات خود را به کمیسیون دولت ارائه کنیم البته این لایحه هنوز به کمیسیون دولت داده نشده و مشغول بررسی این لایحه در کمیته‌های تخصصی هستند.

وی خطاب به نمایندگان شورای عالی استان‌ها گفت: تمامی نمایندگان می‌توانند نظرات خود را به صورت کتبی درخصوص لایحه دولت ارائه کنند تا از این طریق همفکری لازم ایجاد شود و بررسی‌های دقیقی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها درخصوص طرح مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتخاب شهرداران توسط هیات‌های حل اختلاف مورد انتقاد ما بود که این بند از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی حذف شد. این طرح درخصوص کاهش تعداد اعضای شوراها نیز پیشنهادی ارائه کرده بود که این تعداد به میزان سابق بازگردد که در خصوص این نیز انتقاداتی داریم.

وی تاکید کرد: البته مواردی مانند تشخیص عدم مغایرت مصوبات شورا که در حال حاضر توسط فرماندار انجام می‌شود در این طرح به یک گروه تخصصی محول شده است که در این گروه فرماندار نیز عضویت دارد.

چمران ابراز امیدواری کرد: لایحه مجلس و طرح دولت در مورد اصلاح و قوانین شوراها و شهرداری‌ها نتایجی به نفع ملت داشته باشد و بهترین تصمیم در این خصوص گرفته شود.

آلودگی آب در 8 منطقه تهران

در حاشیه این اجلاس رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آلودگی آب در 8 منطقه از تهران وجود دارد گفت: اسناد و گزارشات تهیه شده در این خصوص به یکی از سازمان‌های نظارتی ارسال شده است.

رحمت‌الله حافظی در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس عمومی شوراهای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص حضورش در این اجلاس اظهار داشت: بنده به دعوت آقای چمران در این جلسه حاضر شدم چرا که در این جلسه قرار بود تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شورای عالی استان‌ها و وزارت بهداشت به امضا برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسناد آلودگی آب تهران را به مسئولان مربوطه ارائه کرده‌اید یا خیر گفت: اسناد به یکی از سازمان‌های نظارتی ارسال شده است. حافظی اضافه کرد: در حاشیه برگزاری همایش بسیج جامعه پزشکی که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت نیز برگزار شده بنده به صورت حضوری با آقای هاشمی وزیر بهداشت در خصوص آلودگی آب صحبت کردم و قرار شد اسناد را حضورا تقدیم کنم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر بهداشت آلودگی‌های مربوط به آب را پذیرفته است یا خیر گفت: این موضوع را از وزیر بپرسید ضمن اینکه وزیر بهداشت باید ایجاد آرامش کرده و به مردم اطمینان خاطر بدهد و در واقع اینگونه موارد را رصد کند. شورای شهر نیز به استناد مواد 100 و 103 قانون اساسی باید نظارت داشته باشد.

حافظی گفت: مسئولین اجرایی آب و فاضلاب مدعی هستند که بیش از 40 نقطه از تهران را رصد و نیترات آن پایش شده است. که امیدواریم این موضوع صحت داشته باشد. حافظی با اشاره به اسناد آماده شده در خصوص آلودگی آب تهران گفت: این گزارشات مربوط به شهریور امسال است و در واقع در این گزارش تاکید شده است که 8 منطقه تهران آلودگی آب وجود دارد.