پایگاه خبری تحلیلی پارس- بنا بر آمار؛ برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس پایتخت به سه هزار میلیارد تومان پول نیاز است که از این مبلغ 700 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در مسکن مهر نیاز است. به گونه‌ای که باید 300 هزار کلاس درس در پروژه‌های مسکن مهر تحویل داده شود.

با توجه به عدد بزرگ این نوسازی به نظر می رسد، نوسازی و بازسازی مدارس تهران دو هزار و 300 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که این در توان دولت نیست؛ خیران مدرسه‌ساز در کل کشور کارهای بزرگی را انجام داده‌اند اما باید به تهران اولویت بیشتری داد.

درهمین حال نیز، اولیا دانش آموزان نیز می‌توانند در بحث ساخت مدارس و مقاوم سازی آن کمک کنند. همچنین بخشی از هزینه‌ها را دولت پرداخت می‌کند. همچنین سه هزار میلیارد تومانی که برای نوسازی و مقاوم سازی در مدارس نیاز است هزینه بالایی است و بنا برآمار در بودجه استان تهران این توان وجود ندارد بنابراین به کمک‌های مردمی نیاز بیشتری احساس می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که مدارس شهرستان‌های استان تهران وضعیت بهتری دارد اما در تهران، برخی از مدارس هستند که پیش از 100 سال از عمر آنها می‌گذرد و نیاز به مقاوم سازی دارند.