به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر سيد وحيد حسيني افزود: تا زماني كه حمل و نقل عمومي توسعه پيدا نكند، توصيه صرف به كاهش استفاده از خودروهاي شخصي، نتيجه مثبتي به همراه نخواهد داشت.

وي با اعلام اين كه امروز ستون فقرات كاهش آلودگي هواي تهران بر مبنای توسعه حمل و نقل عمومي استوار است، تأكيد كرد: چنانچه اين شالوده به درستي بنا گذاشته نشده باشد، هر گونه اقدامي در زمينه كاهش آلودگي هوا اثربخش نخواهد بود.

مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به طرح ورود موتورسيكلت‌هاي برقي به تهران، اظهار كرد: هم اكنون يكي از مهم‌ترين معضلات شهري، تردد موتوسيكلت‌هاي بنزيني است كه ۲۵ درصد از آلودگي هوا و ۴۹ درصد از آلودگي صوتي تهران ناشي از تردد اين نوع از موتورسيكلت‌هاست.

حسيني با بيان اين كه هر گونه اقدام اجرايي كه در خصوص جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي انجام شود، به نوعي در كاهش آلودگي هوا و صدا مؤثر خواهد بود، تصريح كرد: طرح ورود موتورسيكلت‌هاي برقي به عنوان وسيله نقليه پاك در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته تا ميزان آلودگي‌هاي زيست محيطي در تهران را كاهش دهد

وي با تأكيد بر اين كه بهترين راهكار بهبود محيط زيست و توسعه حمل و نقل پاك،‌ افزايش بسته‌هاي حمايتي از سوي دولت است، اضافه كرد: مديريت شهري تهران براي اولين بار در حرکتی قابل تقدیر، وام بدون بهره‌اي را براي خريد موتورسيكلت‌هاي برقي و به عبارتی جهت حمايت از محيط زيست اختصاص داده است.

مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اشاره به مزاياي استفاده از موتورسيكلت‌هاي برقي در كلا‌ن‌شهرهاي كشور، اظهار كرد: استفاده از موتورسيكلت‌هاي برقي، سياست تجربه شده‌اي است كه نقش مؤثري در كاهش مصرف سوخت و کاستن از آلايندگي‌هاي زيست محيطي دارد.

حسيني با بيان اين كه توسعه حمل و نقل عمومي با رويكرد حمل و نقل پاك در تهران يكي از سياست‌هاي قطعي مديريت شهري است، تصريح كرد: البته انتظار مي‌رود دولت نيز در اين جهت مديريت شهري تهران را مورد حمايت جدي قرار دهد.

وي با تأكيد بر لزوم پرداخت مطالبات مديريت شهري تهران در زمينه توسعه حمل و نقل عمومي، خاطرنشان كرد: متأسفانه دولت در دوره‌هاي گذشته به تعهدات خود در زمينه توسعه حمل و نقل عمومي در تهران عمل نكرده اما اميدواريم دولت يازدهم در تعاملی سازنده، مديريت شهري را در جهت توسعه حمل و نقل عمومي با قوت و قدرت مورد حمايت قرار دهد.