به گزارش پارس به نقل از مهر ، سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه مراسم اختتامیه دوره آموزشی مربیان خانه های کودک سرای محلات شهر تهران در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 75دستگاه پله برقی جدید در ایستگاه های مترو نصب شده است و در عین حال رفع نقص پله های برقی خطوط معیوب وضعیت پله های برقی در خطوط مترو مطلوب تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نقایص پله های برقی در خطوط مترو رفع نقص شده اند، گفت: اکنون تنها در یک ایستگاه (استاد معین) هنوز با مشکل پله برقی مواجه هستیم. این در حالیست که اکنون حتی در خط 3 مترو که تمامی ایستگاه های آن مجهز به پله برقی نبود، پله های برقی راه اندازی شده است .

معاون شهرداری تهران تاکید کرد: تمامی پیمانکاران در موضوع پله های برقی متعهد هستند در کمترین زمان نسبت به رفع نقص پله های برقی در خطوط مترو اقدام کنند .
تشکری هاشمی تصریح کرد: گرچه شهرداری تهران با جدیت پیگیر وضعیت پله های برقی در خطوط مترو است اما شهروندان نیز در نظر داشته باشند ، پله های برقی نیز مانند سایر ماشین آلات مصرفی و با توجه به حجم زیاد استفاده از این پله ها ، امکان خرابی و مستهلک شدن آنها بسیار است.

وی با تاکید براینکه موضوع خط سفید به عنوان نمادی از نظم و انضباط ترافیکی در شهرداری تهران مورد تاکید قرار گرفته است گفت: در این دوره های آموزشی نیز بر نظم و انضباط  ترافیکی شهر تاکید شده است .

به گفته معاون شهردار تهران آنچه که شهروندان تهرانی و حتی میهمانان کلانشهر تهران را به لحاظ ترافیکی آزار می دهد ، بی انضباطی در رفتارهای ترافیکی است، لذا برنامه های ما در حوزه آموزش ترافیک مبتنی بر نظم بخشی به رفتارهای ترافیکی شهروندان است و ترافیک، نظم و ایمنی را به عنوان نمادی از خط سفید در شهرداری تهران دنبال می کنیم .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اهتمام به آموزش فرهنگ ترافیک به بزرگسالان یکی از موضوعاتی است که در کشور ما مورد غفلت واقع شده و هیچ نهاد و ارگانی خود را در این بخش سهیم و مسئول ندانسته است، گفت: متاسفانه وضعیت فرهنگ ترافیکی شهر بسیار نابهنجار است و نه تنها شهرداری تهران که اکنون پیش گام فرهنگسازی در این بخش شده که سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید نسبت به ارتقا فرهنگ ترافیک در کشور اهتمام ویژه تری داشته باشند.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه به لحاظ تربیتی امر پسندیده ای نیست که کودکان به بزرگسالان آموزش های ترافیکی را ارایه کنند، اظهار کرد: باید بزرگترها الگو و سرمشق برای کودکان باشند و در عین حال که به آموزش کودکان در شهرداری تهران تاکید می شود، باید برنامه های فرهنگی و آموزشی با تاکید بر اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان دنبال می شود .

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به عدم تحقق سهم 50 درصدی دولت در توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با گذشت 7 ماه از سال 93 هنوز سهم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی کامل محقق نشده و تنها بخش اندکی از اعتبارات تخصیص داده شده است .

وی تصریح کرد: انتظار می رود دولت یازدهم که بر مشکلات حمل و نقل عمومی در گذشته نیز واقف است، اجازه ندهند زمان از دست برود و اعتبارات مورد نیاز و سهم خود را در توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت کنند .

تشکری هاشمی از دولت خواست مشکلات فاینانس مترو را تسهیل کند چرا که تا زمانی که نتوانیم فاینانس مترو را استفاده کنیم، هر آنچه به مردم وعده کرده ایم با مشکل مواجه خواهد شد. در عین حال نیز شهرداری نیز با تمام قوا توسعه حمل و نقل عمومی را پیگیری خواهد کرد .

به گفته وی تاکنون از مبلغ 2هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای مترو بالغ بر دو سوم آن را جذب کرده ایم که به معنای حضور موثر و تمام قوای شهرداری در ساخت مترو است، اما این رافع مسئولیت های مترو نیست و در عین حال جایگزین سهم دولت نیز نخواهد شد .